Jump to content

Biolitestove eller Goal Zero Guide 10


Puma

Recommended Posts

Vurderer innkjøp av system for lading av batterier ++ når jeg er ute på tur.

Hovedbruksområde er i Nord-Norge på sommer og høst.

Bruker Bushbuddy så Biolitestove frister men usikker på hvor lenge jeg må fyre for å lade opp telefon og batteripakker. Gidder ikke å sitte å fyre i timesvis når ørreten spretter. Fordelen er vel at jeg kan få litt lading uansett hvor dårlig været er.

 

Solcellepanelet Goal Zero får mye skryt så kanskje jeg heller skal satse på det? Kanskje det er nok sol i Nord-Norge allikevel :D

 

Noen erfaringer? Noen gode råd?

 

http://biolitestove.com/

 

http://tequila.no/Turutstyr-tequila-no/BRANDS-OUTDOOR/Goal-Zero/Goal-Zero-Guide-10-Plus-Mobile-Kit-Solcellepanel-og-Batteri-Lader-19011-p0000012257.aspx

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte den pakka med nomad lader og sherpa 50 batteri på villmarksmessa. Fungerer bra, men ble litt tungt i forhold til tur med sekk. Fordelen er at man her kan få ut 220v, i forhold til kamera, pc, bærbar dvd osv. Kjøpte derfor en guide 10 i tillegg. Veldig fornøyd. Lite, lett og kan lades overalt med usb stikk. Også fra bil hvis du har smarttelefonlader til bilen. Kan anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en biolite og den fungerer veldig bra for aa koke vann, steke poelser etc.

 

Jeg har saa vidt proevd aa lade med den, har barn med paa tur med ipad/ipod etc. og det tar sin tid... Tror det finnes bedre alternativer der ute for lading av elektronikk. Men den gir varme, er stoedig og vellagd og enkel aa fyre og fin aa ha i sekken. Og den kan faa elektronikk med flatt batteri tilbake i livet..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en biolite og den fungerer veldig bra for aa koke vann, steke poelser etc.

 

Jeg har saa vidt proevd aa lade med den, har barn med paa tur med ipad/ipod etc. og det tar sin tid... Tror det finnes bedre alternativer der ute for lading av elektronikk. Men den gir varme, er stoedig og vellagd og enkel aa fyre og fin aa ha i sekken. Og den kan faa elektronikk med flatt batteri tilbake i livet..

 

Kan hende at den passer mitt behov. Skal lade AA og AAA + mobil tlf og hundepeiler. Bruker du lang tid på å lade opp en mobil tlf?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har den Goal Zero pakken og er ikke fornøyd.

 

tenkte lade nettbrett og telefon på tur. Solcellene er sikkert bra,men problemet er at 4 AA batteri sliter med å lade opp Galaxy SIIIn, og har ikke sjaaaangs å lade 7.7" taben.

 

Har byttet til Powermonkey Extreme, og denne klarer det meste. Men siden du skal lade opp batterier til annet bruk blir det kanskje litt feil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...