Jump to content

Baikal kombi- hvor mye tåler rifleløpet/låsekasse


Oddeiste

Recommended Posts

IZH 94: Lurer på om jeg kan skyte med tunge kuler i høye hastigheter med denne?

Har fådd et par spm om den tåler jaktammo til f eks elg, da det er en kombi. Ikke vet jeg da jeg er helt fersk, men d hadde vært greit å vite. Har kun skutt med Lapua trainer, men ønsker å gå opp i kulevekt pga vindavdrift.

 

Ønsker kun svar fra folk som "vet", ikke fra de som tror..

Link to comment
Share on other sites

denne kombien izh94 taiga leveres fra 222 og opptil 9,3x74r.mange forskjellige kaliber både med og uten krage m.a.o. har selv ei baikal kombi i 12/76- 308w som jeg bruker oryx 180gr,s&b helmantel 180gr,samt jaktmatch 9,7g. alle smeller og går presist. har ikke skutt så mange skudda med børsa ennå men tenker aldri på om den tåler det eller ikke. baikal kan man mene mye om men at det er solide saker er bevist.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
denne kombien izh94 taiga leveres fra 222 og opptil 9,3x74r.mange forskjellige kaliber både med og uten krage m.a.o. har selv ei baikal kombi i 12/76- 308w som jeg bruker oryx 180gr,s&b helmantel 180gr,samt jaktmatch 9,7g. alle smeller og går presist. har ikke skutt så mange skudda med børsa ennå men tenker aldri på om den tåler det eller ikke. baikal kan man mene mye om men at det er solide saker er bevist.

Hadde ein artig episode på skytebana har om dagen.Den lokale vaktmeisteren kom dragande med ei baikal 12-70/308 med militærammo.Han fekk låne skytebenken og skaut fem skot som alle gjekk i tiaren på 100 m.Artig å sjå utrykket på dei med meir kostbare kombivåpen.Klarte ikkje halde latteren tilbake.Billig kan vere bra.Det vart ikkje sagt meir den dagen.

Link to comment
Share on other sites

denne kombien izh94 taiga leveres fra 222 og opptil 9,3x74r.mange forskjellige kaliber både med og uten krage m.a.o. har selv ei baikal kombi i 12/76- 308w som jeg bruker oryx 180gr,s&b helmantel 180gr,samt jaktmatch 9,7g. alle smeller og går presist. har ikke skutt så mange skudda med børsa ennå men tenker aldri på om den tåler det eller ikke. baikal kan man mene mye om men at det er solide saker er bevist.

Hadde ein artig episode på skytebana har om dagen.Den lokale vaktmeisteren kom dragande med ei baikal 12-70/308 med militærammo.Han fekk låne skytebenken og skaut fem skot som alle gjekk i tiaren på 100 m.Artig å sjå utrykket på dei med meir kostbare kombivåpen.Klarte ikkje halde latteren tilbake.Billig kan vere bra.Det vart ikkje sagt meir den dagen.

 

det tviler jeg ikke på...... :D ikke klatrer børsa når den blir varm heller.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig det der. Min 12/76-223 skyter og bare 10ere på 100 metern :) 10 på rad til og med.

Kan selvfølgelig være at det er kikkerten som treffer for den koster 2x det børsa gjør.

 

Edit: glømte helt å svare trådstarter.

Lader min .223 rem med 60 grains nosler partition tett opp til max i tabellene. Har ikke hatt noen problemer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...