Jump to content

Verdal`n


Guest mart

Recommended Posts

noen fra verdalen eller omegn her som kan fortelle meg hvordan det ligger an med jaktkort rundt omkring i dalen og også hvor det er sau på beite?

Link to comment
Share on other sites

Vess du søke på verdal fjellstyre, så får du vesta d du trøng. Probleme e at dæm ikke sæll jaktkort førri oktober.

 

De som søker om tidligjakt må gjøre dette innen 1. april. Da får de enten kort fra 10-16, eller 17-24 september. ikevel er det ikke fritt salg før 1. oktober. Forstå det den som kan. I tillegg er det alt for dyrt i verdal. det irriterer meg ettersom jeg har hytte midt i rypeterrenget. Noe billigere for de som bor i verdal.

 

I levanger er det fritt kortsalg fra 15. september.levanger har både skog og fjell, men begrenset med rypejaktområder i forhold til verdal. Vil kanskje anbefake deg å prøve etter skogsfugl i levanger.

 

Villle prøvd rypejakta i steinkjer, snåsa, grong/harran eller aller helst enda lenger nord -røyrvik/børgefjell. Men dersom du bor i verdal og ønsker kort på lokale terreng så gjør du som meg og kjøper i levanger.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen formening om bestanden i år i forhold til tidligere, men det har jo vært brukbart de siste åra. Jeg har ikke jaktet rundt tomtvatnet da, men det er vel ikke værre der.

 

Ja, det er mulig det er jaktkort til overs i verdal, og at man kan få kjøpe det nå. Det er i såfall påfallende at de ikke har blitt kvitt korta. Kan det være fordi det koster 1.300,- for sesongkort for utenbygdsboende i et terreng uten spesielt mye rype :shock:

De selger noe de kaller sesongkort fra 1. oktober også, for kr 950,- for utenbygdsboende. Og da slutter jakta 24. desember. Dette kaller jeg svindel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...