Jump to content

200 Grains kule i 30.06


Gammelfiskaren

Recommended Posts

Lader 200 grains Oryx til æljbørsa. Hadde tidligere ladet med 53grns n160. Denne er hentet fra en gammel utgave av ladeboka. Når jeg sjekket mot Lapua oppdager jeg at Oryx ikke står, men Mega og Nosler Partition står. Maks for Mega er 53,7 og for Nosler er den 57,6 :!::!: Er dette reelt , er det virkelig så stor forskjell på disse kulene ? Og hvem ligner mest på Oryxen ? (fortsetter med 53 grains ladninga da denne funker bra, ble bare nyskjerrig)

 

Kilde:

http://www.lapua.com/en/products/reloading/vihtavuori-reloading-data/relodata/5/73

Link to comment
Share on other sites

Col er et dårlig mål i så måte, mega er butt som f , og partition er spiss. Skulle vert standardisert med et ogivalmål :-) vil tippe at dybden i hylsa er nokså på disse kulene.. (lading og tipping hører selvfølgelig dårlig sammen , finnes nok en årsak til forskjellen )

 

Tror dere tabellene fra leverandørene er basert på egne tester eller er det simulering og kuledata fra div leverandører som ligger til grunn ?? (jeg tror nok litt på siste , derfor litt snodige avvik innimellom)

 

Takk romling for sitat fra LB6 ! ( Liksom godt å vite at man er innafor selv om man er kjent med trykktegn osv )

 

35626.png 200grn Nosler er 34,29 mm lang, finner desverre ikke mål på Mega kula i .30 / 200 grns..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...