Jump to content

Fjærdrakt Tiur


selters

Recommended Posts

Hva mener du med fjærdrakt da?

Mener du fra den er kylling uten noe fjær i det heletatt, eller til den ser ut som en "Voksen" tiur?

 

Tillegg : Storfugel unger er flyveferdige etter 2-3 uker, så fjærdrakten kommer veldig fort. vil tippe bare etter noen få dager,vil den være dekket med dun/fjær, men ikke helt av den beste sorten ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Er det noen som vet hvor gammel Tiuren er når den får sin fjærdrakt? Har spurt flere, men det er ingen som er sikker.

 

Hvis du har anledning, spør en taksidermist. De har god greie på slikt. :D

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du med fjærdrakt da?

Mener du fra den er kylling uten noe fjær i det heletatt, eller til den ser ut som en "Voksen" tiur?

 

Tillegg : Storfugel unger er flyveferdige etter 2-3 uker, så fjærdrakten kommer veldig fort. vil tippe bare etter noen få dager,vil den være dekket med dun/fjær, men ikke helt av den beste sorten ;)

Jeg mener når den ser ut som voksen tiur, Når de er kyllinger har røy og tiur samme farge på fjærdrakten. Så det jeg mener er hvor gamle de er når du skjer forskjell på røy og tiur.

Link to comment
Share on other sites

Det mener jeg du skal se godt forskjell på i september. Jeg skøyt ihvertfall enn orrhana i september ifjor, og den hadde et bittelite parti rundt hals/nakke som det var litt brun kyllingfjør igjen i. Var ihvertfall ingen problemer å se at det var en orrhana.

 

Vil derfor tru det blir det samme med tiur.

Link to comment
Share on other sites

Det mener jeg du skal se godt forskjell på i september. Jeg skøyt ihvertfall enn orrhana i september ifjor, og den hadde et bittelite parti rundt hals/nakke som det var litt brun kyllingfjør igjen i. Var ihvertfall ingen problemer å se at det var en orrhana.

 

Vil derfor tru det blir det samme med tiur.

Så et storfugl kull for en uke siden, da så de like ut.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...