Jump to content

Hvor kjøper dere tungsten Matrix eller vismuth?


birgerdammen

Recommended Posts

Da er det på tide å dra denne hobbyen et skritt videre. Satser på Mec-presse og muligheten til å lage patroner som ikke bare kler av fuglen fjæra, men også dreper. (ja vet det krever at man treffer fuglen godt, men opplever jo at de kvikner til igjen etter litt hvile på bakken, dog litt tynnere i fjærdrakta). Det jeg sliter med å finne ut av er hvor jeg bør kjøpe TM eller Vismuthen. Noen gode tips på det? Gjerne også ca. pris?

 

På forhånd takk for svar

Link to comment
Share on other sites

Da er det på tide å dra denne hobbyen et skritt videre. Satser på Mec-presse og muligheten til å lage patroner som ikke bare kler av fuglen fjæra, men også dreper. (ja vet det krever at man treffer fuglen godt, men opplever jo at de kvikner til igjen etter litt hvile på bakken, dog litt tynnere i fjærdrakta). Det jeg sliter med å finne ut av er hvor jeg bør kjøpe TM eller Vismuthen. Noen gode tips på det? Gjerne også ca. pris?

 

På forhånd takk for svar

 

Drar fram denne tråden jeg http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=18&t=43377

 

Når det gjelder vismuth så er eneste plassen jeg har sett ferdig hagl i salg, hos Precision reloading, koster dog skjorte. Jeg fikk kjøpt noen kg via ett felleskjøp på en amerikansk side, hvor der var en fyr som støpte egne hagl

 

Tungsten Matrix som Kent bruker er så vidt jeg vet ikke i salg for hjemmelading. Men linken min, og materialet ITX fra ballistic products er ikke ulikt egenskaper. Om du ønsker å få en en konvolutt med noen hagl, for og kikke litt på de, så send meg en PM ;-)

Link to comment
Share on other sites

Takk for glimrende svar. Her har du jo gjort bra research allerede. Det virker jo som om dette vil løse utfordringen med god effekt ved treff. Ser at prisen har gått opp til 153 usd nå, men det må man vel regne med. Da lurer jeg bare på om dette er hagl som egner seg for fjellrypejakt mtp. rikosjetter, eller om vi primært snakker skogsfugl og lirype?

 

Ser også at de har komplette pakker (just add gunpowder):

 

http://www.ballisticproducts.com/ITX-Or ... o/TXP1275/

 

Kan dette være lurt for en nybegynner? Ser det er en del ting man skal passe på dersom man henter noen deler her og der

Link to comment
Share on other sites

Nettopp. Det blir veldig raskt ganske åpenbart at her er jeg (og sikkert de fleste nybegynnere) avhengige av gode råd fra de mer erfarne ja. Da er det vel å ta en tur til lerduebanen å samle tomhylser som gjelder kanskje. Er det noe poeng å ta vare på tungstenhylser fra jakta? (kent-hylser) eller er det umulig å finne frem til ladedata? Hva er din anbefaling for å gjøre dette på en sikker og god måte?

Link to comment
Share on other sites

Hvilket kaliber skal du lade til?

 

Jeg har ett helt hefte med ladedata for ITX. kan sende deg en kopi av det kaliberet du trenger, så ser du hvilke komponenter du trenger. Jeg bestillte meg Federal gold medal hylser fra statene(engangsskutt, da det ble enklest og skaffe hetter til disse.Kaliber 12)

 

Når det gjelder de pakkene deres, så er de med hylser som har tennhette og derfor ikke mulig og få sendt til norge

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...