Jump to content

Trekk til kikkertsiktet?


smaug

Recommended Posts

Er egentlig i manko for beskyttelse til kikkertsiktet. Hadde fra før av Buttler Creek men som mange her har oppdaget er det ikke brukende lengre. I tillegg så funker egentlig en slik løsning dårlig i en Eberlestock sekk så jeg har sett litt på løsninger ala Scopecoat osv. Liker litt løsningen hvor trekket er festet i børsa slik at det bare er å nappe trekket av så henger den der. Noen som har prøvd dette og kan si noe ord om hvordan det funker på jakt?

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke noe om trekk, men jeg har Leupold sine alumina-lokk på kikkerten på scoutrifla. Rifla er, om ikke i daglig bruk så ihvertfall ukentlig her på Svalbard, og bor da i en Eberlestock-sekk. Unntatt om vinteren for da bor den i en Kolpin gun boot på scooteren. Funker finfint :)

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke noe om trekk, men jeg har Leupold sine alumina-lokk på kikkerten på scoutrifla. Rifla er, om ikke i daglig bruk så ihvertfall ukentlig her på Svalbard, og bor da i en Eberlestock-sekk. Unntatt om vinteren for da bor den i en Kolpin gun boot på scooteren. Funker finfint :)

Kjente jeg ble misunnelig nå ja. Er knallbra på Svalbard! De alumina lokkene passer vel bare på Leupold sine kikkertsikter eller på kikkertsikter som har samme ytre dim som Laupold?

Ble til at jeg kjøpte Swaro sin neoprentrekk og etter to forsøk fant jeg ut at medium passer Zeiss'en helt utmerket. Eneste minuset er at trekket ikke har noe festestropp til børsa så når man napper den bort blir den ikke hengede fast. Får vel finne på noe der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...