Jump to content

18 år for kjøp av ammunisjon?


Hansen

Recommended Posts

Hei!

 

Nå ser jeg på jaktogvillmark.no at det er 18-års aldersgrense for kjøp av ammunisjon til hagle. Men jeg får dispensasjon fra 18-årsregelen fordi jeg har tatt jegerprøven og er fylt 16. Må jeg da ta med våpenkortet i butikken? Det er en lokal butikk der alle kjenner alle, og jeg har hørt at det skal være litt slakkere på slike lokale butikker?

Link to comment
Share on other sites

men jeg begynner å lure på om dispensasjonen min gjelder for ammo i tillegg til våpenet?

 

Stemmer det :wink:

Det var ivertfall det onkel blå sa til meg, når jeg fikk innvilga to rifler (.22-250 og .30-06) og en hagle (.12/76), i en alder av 16 år (snart et år siden)... :D

Link to comment
Share on other sites

Våpenkortet mitt + alle nødvendige papirer for utøvelse av jakt og skyting er alltid i lommeboka mi, som alltid er i lomma mi :D

 

Kanskje noen flere her inne som burde notere seg dette. Da slipper man å lure på noe, man slipper ubehageligheter på jakt hvis man blir stoppa av oppsynsmann(jeg har lest at det er flere her inne som har papira i bilen da dem jakter), og det må da være vanvittig upraktisk å måtte gå X antall km. tilbake til bilen med oppsynsmannen fordi han vil se at du har alt du skal ha. Og man slipper å ikke få den ammoen man trenger da man er i butikken. Kort sagt så sparer man seg for mye tull som ikke er nødvendig, ved å alltid ha med seg papira sine. Dem veier knapt 20 gram, så du vil neppe bære deg ihjel :idea:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...