Jump to content

montasje docter sight


cita

Recommended Posts

Etter lang studering er doctor sight i boks,har eaw sving på jernet men vet ikke vilken montasje jeg skal bruke,vil ha den så lav så mulig og lett og ta av/på.(og se fint ut)

Ett alternativ er og sette den på den bakre basen(14mm) eller bruke begge som en vanlig sving med docter`n

på topp på en skinne.

Den sistnevnte er vel den mest stabile men blir kansje noe høyere?

(og dyrere pytt,pytt)

Er det noen som har noe erfaringer eller bilder av forskjellige montasjer og hadde kunnet dele de med meg

hadde det vert fint

takker.

Link to comment
Share on other sites

Har en MAKlick, som funket greit. Settes i fremre base og låses med hendel.

 

Her et bilde i åpen posisjon.

maklick-01.jpg

 

Her i låst posisjon.

maklick-02.jpg

 

Kunne gjerne kommet litt lavere, men er uansett noe lavere enn senterlinja i kikkertsiktet. Greit at stokken er rimelig tilpasset begge siktealternativene.

 

Du tror ei skinne kan bli dyr???

Hva sies da om denne? Ga ca 2600,- for den lille snertne saken :shock:

Joda, man vet å ta seg betalt, og vi jegere er dumme nok til å betale og se fornøyd ut bare vi får akkurat det utstyret vi mener er absolutt nødvendig for å bedrive denne hobbyen. Må være en takknemlig gruppe kunder.

Link to comment
Share on other sites

Har en MAKlick, som funket greit. Settes i fremre base og låses med hendel.

 

Her et bilde i åpen posisjon.

maklick-01.jpg

 

Her i låst posisjon.

maklick-02.jpg

 

Kunne gjerne kommet litt lavere, men er uansett noe lavere enn senterlinja i kikkertsiktet. Greit at stokken er rimelig tilpasset begge siktealternativene.

 

Du tror ei skinne kan bli dyr???

Hva sies da om denne? Ga ca 2600,- for den lille snertne saken :shock:

Joda, man vet å ta seg betalt, og vi jegere er dumme nok til å betale og se fornøyd ut bare vi får akkurat det utstyret vi mener er absolutt nødvendig for å bedrive denne hobbyen. Må være en takknemlig gruppe kunder.

 

 

så sant har en tendens til og få må ha syken :P

ser på hjemmesiden din at du har en skinne på dobbel rifla,hvem har laget den??

Er du mest fornøyd med "skinna"eller maklic?(fordeler/ulemper)

Link to comment
Share on other sites

Åsså jeg som ikke har link til nettsida mi her da gitt.

 

De har begge sine fordeler. Skinna er raskere å ta av/sette på og kanskje litt mer stabil. Den er en Eramatic sak, G9S om jeg ikke husker feil navn i farten. Den går bare til Eramatic sine montasjer, men det er jo greit for meg i og med at Chapuis bruker Eramatic baser som standard til sine dobbeltrifler.

 

MAKlick montasjen er mye mindre og smidigere å ha lettvint til. Den kan også tilpasses de fleste vrimontasjer, ikke bare MAK sine selv om de er produsent. Krever litt fikling for å få den skikkelig tilpasset og må klemmes skikkelig ned for å få den i lås og tilsvarende dras opp igjen når den skal av.

Link to comment
Share on other sites

Åsså jeg som ikke har link til nettsida mi her da gitt.(er ikke bara bare å væra kjent hundemann) :D

blir makilc`n lavest??og hvem av de er du mest fornøyd med?

Det er en i skotselv som jeg ikke husker navnet på som bygger "skinne"til doctor men vet ikke hvordan de ser ut men skal vist vere bra.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev: Begge har sine fordeler. Er ikke "mest" fornøyd med noen.

Om det er en i Skotselv som bygger skinner i Skotselv, så er det sikkert Håvard Sønju.

Om du får han til å senke den mellom basene, så vil det bli langt mindre "byggehøyde".

Har sett en slik, etter at jeg handla, og den var fin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...