Jump to content

Ny VFS - våpenkortkabalen hva nå?


Minuteman

Recommended Posts

Er selvsagt enig i all kritikk som har fremkommet om den nye våpenforskriften - både når det gjelder overtramp av de rent demokratisk prinsipper og når det gjelder de praktiske problemer det medfører for en lovlig, anerkjent og tradisjonsrik aktivitet som jakt og skyting er. Vi får jobbe imot med alle lovlig midler samtidig som vi håper på det beste og forbereder oss på det værste - og det er her spørsmålet mitt kommer.

 

Etter snart 15 år som jeger/skytter/hjemmelader ligger mye av skyttergleden for meg i å ha nye utfordringer; nye kalibre og forskjellig typer våpen med forskjellige mekanismer. Med det "gamle systemet" vår dette relativt greit. Valgte man kalibre med smale bruksområder ga det mulighet for flere våpen seinere. Men nå sitter jeg altså med 6 rifler og har bestilling på en ny rifle fra statene på vei. Det føles rett og slett som å være en fotballspiller i tenårene som tvinges til å spille videre i for trange fotballsko. :cry:

 

Har lest ¤ 12 og 13 i den nye forskriften hvor det skilles mellom jakt og konkurransevåpen.

-Kan jeg si at enkelte rifler ikke brukes i jakt, men for eksempel i jaktfelt/langhold ol?

-Kan disse våpnene da brukes til jakt seinere?

-Vil vi få våpenkort som skiller på dette?

-Er det en (dårlig/mulig) løsning å ta familemedlemskap i diverse lag og foreninger og lage opp ferdigutfylte utlånserklæringer for all fremtid med våpen registrert på ikke skyteinteresserte familiemedlemmer?

-Er kanotur med innlagt eskimorulle i Bunnefjorden en mulighet?

 

Kort sagt - hvordan forholder vi oss nå til nyervervelse av våpen, når kvota er full og salg lite interessant?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...