Jump to content

Bygge om 22-250 Rem. til 6,5x55


khildre

Recommended Posts

Hvorfor skal du skifte bolthode? Det er løpet du må skifte, så med litt flaks er det kun løpet som trengs. Såvidt jeg vet så har Savage Axis bare en lengde på mekanismen (?), men det er mulig boltstopp må flyttes, eller at magasinet blir for kort - eller jeg kan ta feil og hele mekanismen blir for kort.

6.5x55 patroner er ofte rundt 77-78mm lange, mens 22-250 patroner typisk er 59mm. Bolthodet er iallefall det samme.

 

For å være helt nøyaktig så er sluttstykkehodet på 6.5x55 et par hundredeler større, men dette går i slarken. Man bytter f.eks. mellom 6.5x55 og 308 i Sauere hele tiden uten å bytte bolt, toleransene på hylseholdere til lading er tydeligvis mindre, for det hender at 308 holdere ikke tar 6.5x55 - iallefall ikke når de har vært ladd litt friskt.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen :)

 

bolt hodet kan nokk sikkert benyttes som det er, å bytte bare løpet:)

tror det er som dere sier at Axis opererer med bare en type kasse, 22-250 patrona tar vertfall ikke opp mye plass i magasinet:) satte nedi en tomhylse i 6,5x55. å da hadde ej litt over 2cm til overs i magasinet, men nå veit ej jo ikkje kor stor en 6,5x55 er ferdigladd..

 

men hvordan gjør dere det feks. med søknader og fremgangsmåten hos politiet da? er det mere bryderi enn det er verdt å legge i prosjektet?

Link to comment
Share on other sites

Ok, flotte greier:)

Treng ikkje 22-250 pipa, har kjøpt meg Howa 1500 varmint i 22-250 som er eit 10 ganger så bra våpen:)

lurte på om ej berre skulle skrote savagen en stund, men kan jo prøve å bygge den om istedenfor kanskje?

 

får nokk ikke solgt det rælet alikavel:(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...