Jump to content

Ny på forum og har noen spørsmål...


SvenA

Recommended Posts

Hei!

Er ny på dette forumet og har et par ting jeg håper noen kan hjelpe meg med.

 

Har vært småviltjeger i noen år nå, men har med tiden fått lyst til å ta steget opp til storvilt. Årets feriepenger gikk dermed til innkjøp av rifle og sikte. Mitt lille problem er at ingen av mine småviltkamerater har samme interessen for storvilt, og jeg står alene om denne nye interessen. Jeg føler ikke helt at jeg kan dra på hjorte/elgjakt alene uten erfaring eller noen å samarbeide med.

Spørsmålet er om det går ann å kjøpe seg inn i et jaktlag? Er klar over at de fleste jaktlag er rimelig sammensveiset og ikke nødvendigvis ønsker flere på laget. Men det er vel lov å prøve seg :smile: .

 

Har også veldig lyst til å begynne med åtejakt på rev. Er det sånn at man kan kjøpe småviltkort og legge ut åte et passende sted, eller må man høre med en grunneier om hvor man kan legge ut åte. Hvordan fungererer dette egentlig?

 

Kanskje mye jeg lurte på her...

Håper noen kan hjelpe meg.

Link to comment
Share on other sites

Ang storviltjakt kan du ringe rundt til evt jaktlag i nærområdet, værste som skjer er at du får et nei.

Du kan også sette inn anonser i jaktblader lokalavisen osv.

Kontakt folk som selger jakt, før eller siden får du napp et eller annet sted og får være med som gjest.

Om du oppfører deg bra og drar din del av lasset med slakting osv vil før eller siden få innpass hos noen.

 

Ang reveåte må du snakke med grunneier.

 

Du trenger bare grunneiers tillatelse, betalt jegeravgift for å jakte rev.

Grunneiere som selger småvilt jakt burde være interesert i å få ned revebestanden og mange plasser er det skuddpremie på rev og andre predatorer

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for gode råd!

 

Kan vel like gjerne legge inn en søknad på et evt jaktlag her inne på forumet.

 

Mann på 31 år. Bosatt i Bærum. Har fuglehund og har jaktet rype/skogsfugl i 6-7 år.

God form og godt humør:-)

 

Interessert i hjort/elgjakt.

 

Ta kontakt hvis noen har en plass til overs.. Eller evt starte opp et nytt lag:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...