Jump to content

Formeninger om kikkertkjøp?


Odd

Recommended Posts

Har hatt en slik i snart 10 år og er særdeles fornøyd.

Den er ikke av de letteste, men er kompakt og er en fryd og betjene selv for brillebrukere.

Optikken er helt krem og gir nøytrale farger, synsfeltet er svært bredt.

Ornitologer ranker denne og 10x42`n meget høyt.

 

Jeg sto med valget 8,5X og 10X og valget falt på den første da jeg rett å slett begynner å få problemer med 10X, i tillegg til smalere synsfelt.

Egenskapene når mørket faller på er forbausende bra til 42mm objektivdia. å være, satt her en kveld på reven og sammenlignet den mot en Zeiss 8X56 "nattjeger"....... for å si det sånn når

Zeiss`n tok over var det så mørkt at egenskapene til opptikken oppå børsa måtte stå i stil.

 

8000,- er vel ca 1/2 pris av veiledende ny pris her hjemme så ett eksemplar med strøkent glass er helt klart verdt dette.

 

Handle og du har kikkert i maaaaange år.

Link to comment
Share on other sites

Iflg Swarovski sin representant under VM i Østerike 2007, så sa han at Swaro EL 8,5x42 var den beste kikkerten de hadde laget.

 

[Off Topic]

@Mildot

Nå var det vel ikke så dårlig optikk det sto på hverken din eller min rifle heller under den revejakta :mrgreen:

[/Off Topic]

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg enig i Vest, regner med den ble konstruert slik for å kunne stille fokus meget eksakt.........på korte hold er og dybdeskarpheten ganske liten så man kan "isolere objektet"

 

OT

Poacher

:mrgreen: ja du sier noe......til det bruket så er optikken som setter begrensningen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...