Jump to content

Lapua tomhylser .300 winmag


Rakken

Recommended Posts

Er det noen som vet om dette kan skaffes i norge? Når jeg ser på Lapua sine hjemmesider, og forsåvidt også på forhandlere i norge, så er ikke dette kaliberet listet opp.

Jeg ser også at Lapua bruker lapua-hylser i sine ladetabeller, så det må jo gå an å få tak i?

 

Landrø har ferdigrulla lapua-ammunisjon, så er dette eneste alternativ?

Link to comment
Share on other sites

nei det vet jeg ikke hvor du får tak i

 

må bare spørre hvorfor du må ha Lapua hylser? kan du ikke bruke Norma, Winchester, Hornady eller Remington hylser som er lett å få tak i 300 winmag?

 

Jeg har fram til nå brukt Norma og winchester. Veldig fornøyd med norma-hylsene, heller mindre fornøyd med winchester-messingen.

 

Grunnen til at jeg vil prøve Lapua-hylser er rett og slett kun fordi jeg har blitt anbefalt det av folk på skytebanen, så tenkte jeg kunne gi dem et forsøk :)

 

I ladetabellen dems så står det jo "Case: Lapua", så de er jo å få tak i, men spørsmålet er om de kanskje ikke produseres løst lengre, eller om jeg må kjøpe ferdigsydde skudd, da stiller det seg litt annerledes avhengig av pris selvfølgelig :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...