Jump to content

Kjøpe rifle i utlandet og ta med hjem ?


specialops

Recommended Posts

Vet at dette ikke er umulig, har lest litt i andre tråder, men der er det dsv mange med meninger og lite kunskap iforholdet til reel erfaring. Så håpte noen kunne svare på tråden som har faktisk førsøkt dette selv og kan fortelle om prosessen. Er ikke intressert i og høre om det svarer seg osv økonomisk og handle i Norge pga alle export, moms utgifter osv. :) de fleste våpen kommer fra USA til Norge så umuligt er ingenting.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg faktisk import rifle fra USA....

Du kan ikke reise over, kjøpe rifle og ta den med hjem i bagasjen, på lovlig vis.

Du MÅ bruke godkjent eksportør!

 

Kostnader er $250 til US State dept., ca $200 og oppover (ofte 10-15% av verdi) til eksportør, pluss frakt, pluss, avhengig av transportør, kanskje andre avgifter ved ankomst til Norge...

Verdt det for ei "run of the mill" Remington? Nei.

Ei custom rifle? kanskje.

Link to comment
Share on other sites

Gjerne du kunne heller komme mer med detaljer siden du har gjort dette! Ikke tenk så mye på hva jeg skal kjøpe og penge bruket. Jeg hadde satt pris på og få vite detaljer om hvem og hvor og hva rekkefølge og ta kontakt med osv. Tlf nr første skritt til siste.

Link to comment
Share on other sites

Finner bare tråder der folk spørr det samme og folk svarer egentlig ikke på annet konkret den at det er vanskelig, ikke om de praktiske detaljene, hvem og kontakte, rekkefølgen, papirene, flyplassen, toll, moms, export, import, de faktiske tingene en må gjøre fra A-B helt fra start til slutt prosess. Så nei, finner ingen nyttige linker her annet den en som sier en må få godkjent dsp-5 søknad fra usa om du er Amrikansk statsborger. Så om noen kan dette, og har tid og svare utfyllende på hele prosessen, så kan tråden være brukbar og konkret. For mange vil heller bruke tid på og argumentere på at det ikke er verdt det, for dyrt, tar for myetid psv. Bryr meg ikke om slikt. Vil gjerne høre rydig fra noen som kan forklare ryddig om det jeg spørr om. Ingen slik tråd her inne jeg finner om det....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...