Jump to content

Tenker å kjøpe spottingscope ( zeiss dialyt)


trophy

Recommended Posts

Jeg vurderte også dette som et spottingscope til jakt og langholdsskyting.

 

Men... Skal du ha glede av et slikt et, så kommer du ikke utenom stativ, og da kan man like gjerne få seg et "ordentlig" spottescope? Det ble nå min konklusjon i alle fall.

 

Selv fant jeg et Swaro ATS 65mm HD brukt på finn til en veldig hyggelig penge! Faktisk ikke så langt unna prisen til Winge.. Det eneste jeg måtte kjøpe på var et skikkelig zoom-okular. Valgte selv 20-60x, og den er klar og fin selv på 60x.

Dette scopet er faktisk nesten fullt på høyden med det Diascope 85mm spottescopet jeg solgte, og det er et stort scope til sammenligning!

 

Tror det ligger et swaro 80mm HD spottescope på finn nå, og var ikke lenge siden jeg så et tilsvarende det jeg har til en rimelig penge.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jeg kjøpte et brukt her på kammeret til en ok pris.

Forløbig bare testet i dagslys, men der syns jeg det fungerer utmerket, overaskende klart bilde, så vidt jeg kan se på høyde med langt tyngere og dyrere skop av eropeisk opprinelse jeg har sett gjennom.

Vekta gjør at det er ok og ha med seg steder hvor en ikke hadde giddet og ha med seg scoop av tyngere modeller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...