Jump to content

Hvor kjøpe billig ammo (i nord)?


Troya2000

Recommended Posts

Hei, var innom det lokale sportshjøret i dag, og skulle kjøpe noe lapua trainer... Har en eske fra i fjor som det står 180 kr på... I dag skulle karen bak disken ha 320 kr for en eske m 20 skudd... mens mega'en var priset til 300 kr...

 

Forklaringen var jo enkel nok, trainer'n hadde han tatt inn til årets jakt, mens megaen hadde fjorårets pris.

Jeg har jo vært klar over en prisøkning, men på nærmere 100% tar jo kaka!

 

Finnes det noen steder der det fortsatt selges ammo til "overkommelige" priser i nord (norland/troms)

Tenker spes på trenings ammo?

 

(PS. noen som vet hvilken kalkyle som vanligvis legges på ammo her til lands? Og er den ev. det samme som før denne prisøkningen vi har opplevd i det siste ?)

Link to comment
Share on other sites

samme problemet her i lofoten.enerådende våpenforhandler=stive priser!!!kjøpte 1 kg vitavuri krutt n140 for 700kr :evil: ....men må man så må man!fær jo ikke noen til å sende krutt i posten!

 

700?????!! Fy det va dyrt ja.

 

Betale litt over 500 her på sortland....... :roll:

 

Når det gjelder ferdigammo, så tror jeg de fleste ligger på noenlunde samme prisnivå. Det billigste er nok å lade selv. ;) Har ikke kjøpt ei eske med ferdigrulla på ei stund kan du si. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var i svolvær jeg prøvde lykken etter ammo...

Har vurdert en stund å begynne å ladde, men har som regel brukt budsjettet opp på annet jaktutstyr.

Fauske blir litt langt unna kun for å hamstre, men skal ha det i bakhodet dersom jeg (eller andre) kjører forbi :)

 

Noen som vet hvilken kalkyle, sånn jevn over, som puttes på ammoprisene?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...