Jump to content

Zeiss Victory HT 1,1-4x24 vs swarovski z6i 1-6x24


Aannerud

Recommended Posts

Hei

 

Jeg går og sikler på en ny kikkert til hundefører rifla mi, hadde egentlig bestemt meg for en Swaro men nå er jeg ikke sikkert lenger. De ekstra 2x på swaro går på bekostning av øye plassering(Synes jeg!). I tillegg er Zeissen litt rimeligere. Til dere drevene hundeførere, er det behov for 6x eller ville dere heller valgt en kikkert som har marginene på sin side i en rask situasjon? Hvor lange hold syns dere det er greit og skyte med 4x?

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg holder selv på å sette sammen den ultimate hundeförerpakken. Bestående av Blaser R8 ( 9,3 x 62 ) med avkappet löp, påmontert den minste demperen fra Hausken, justerbart kinnstötte og Zeiss 1,1 - 4 x 24 med ret "0".Jeg har ikke testet Svarowski`n, men Zeissen imponerte meg her om dagen. Som hundeförer ser jeg ikke behovet for å skyte på lengre hold enn max 100 meter. Litt av sporten er jo å smyge seg inn på viltet. Og da har jeg större behov for noe tilnärmet aimpoint med litt forstörrelse. Da blir Zeiss`n genial til den prisen som den selges for - ca 12 - 13 000,-.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...