Jump to content

Konverteringstabell for choker?


kongle

Recommended Posts

Sitter å skal bestille meg noen choker fra USA, men fy farao så mange slag, typer og ulike trangboringer det er :?:roll:

Samtidig benytter ikke amerikanerne seg av 1/4, 1/2 osv som benevning av chokene, men modified, improved modified osv.

Skal forøvrig bestille herfra:

http://www.performanceshootinghq.com/" target="_blank" target="_blank

 

Skal ha noen til 20 kaliber'n som akkurat har kommet i hus og skulle gjerne hatt en 6-7 choker som sprer "mye"(tidlig jakt og lettskutt vilt), "passe"(1/4, 1/2 til allround jakt og skyting) og "trangt"(hardskutt vilt/sen jakt) til ulike typer jakt og leirdueskyting.

 

Av den aktuelle typen jeg så på var det ikke mindre enn 10 ulike choker med ulike grader av trangboring... Hjelp!

 

Trangboringene er av følgende trangboringsgrad:

 

Diffusion??

Light skeet

Skeet

Improved skeet

Cylinder

Improved cylinder

Modified

Improved modified

Light full

Full

Extra full

 

Noen som har peiling på trangboringsgrad eller konverting av disse trangboringene?

De sier seg selv f.eks Extra full=super trang.

Men skulle gjerne hatt oversikt/oversettelse til 1/2, 1/4 osv.som hadde det gjort det litt lettere å vite før man bestillte...

Hvis noen skjønte spørsmålet :oops:

Link to comment
Share on other sites

Det grunnleggende er som følger:

Cylinder = sylinder

Improved cylinder = 1/4

Modified = 1/2

Improved modified = 3/4

Full = 1/1

 

Skeet-boring betyr at diameteren øker, der er flere grader og også varianter med rifling. Diffusion er ukjent for meg, og resten er graderinger mellom basisboringene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...