Jump to content

Hvor lenge sitter du på revepost før du begynner å lokke?


RuneAa

Recommended Posts

Jeg tar det utifra hvor stille og ubemerket jeg føler at jeg kom meg på post.

 

Føler jeg at jeg kom meg på posten stille og ubemerket så setter jeg meg bare ned, får oversikt (bruker lasermåleren for å finne merker i terrenget for å kunne bedømme avstand lett) og så starter jeg når jeg er ferdig.

 

Om det er busker og trær som "svosjer" inntil meg og kvister knekker osv mens jeg beveger meg så venter jeg gjerne 5-15min før jeg begynner å lokke etter at jeg kommet i ordning på post.

 

Veit ikke om dette er riktig måte å gjøre det på, men føle selv at det ikke er veldig galt.

Link to comment
Share on other sites

Såfremt det går så prøv i det minste å hold litt lav profil på disse åpne postene, men helt ærlig så ville jeg sjekket området NØYE med kikkert før jeg gikk ut på flatene for å komme meg på posten. Om kysten er klar etter litt titting i kikkerten så hadde jeg nok prøvd å finne korteste og raskeste vei frem til der jeg ville ha posten. Vel fremme ville jeg så brukt kikkerten litt til og kanskje ventet i 15 min mens jeg kikket før lokkingen begynte.

 

Alt her er bare synsing fra min side, samt slik jeg tenker når jeg skal ut til mine lokkeposter...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...