Jump to content

Ny JP CTR-02 til Open, hjelp til oppsett


Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har nå fått godkjent en CTR-02 til praktisk, og trenger litt innspill på oppsettet. Jeg har hatt en Bushmaster V-Match tidligere, men fikk på den tiden ikke nok tid til å bruke den, noe jeg håper å rette på denne gangen :) Godkjenning er på en CTR-02 med 16" løp.

 

Spørsmålet er egentlig - hva bør jeg satse på av utstyr utover selve riflen? Tenker på følgende:

 

  • Stock: Tenker på en Magpul CTR, eller Magpul UBR.
  • Hand Guard: Her har jeg satset på den lengste varianten til JP (Bilde). Mulig denne blir unødvendig tung?
  • Optikk: Drømmen er en Swarovski Z6i eller en Leica Magnus, men disse blir svært dyre. Vurderer derfor å starte kun med en rødpunkt et halvt års tid, og så senere montere denne i 45 grader når pengene er der for hovedoptikken. Dum tanke? Ser det er en egen tråd om opptikk så nøyaktig hvilket svindyre kikkertsikte som er best kan jeg nok finne der ;)
  • To-fot: Hadde en Harris bipod på Bushmasteren, tung men stødig sak. Finnes det noe lettere som gjør jobben like bra, eller er det fortsatt Harris som gjelder?

 

Alle forslag til andre ting som bør være på plass er velkomne, evt ting som kan vente til jeg selv finner ut hva som fungerer best :)

 

Riflen blir forøvrig seendes ca slik ut, med unntak av at den er 16" kontra 18", og med rød "heat dissipator":

 

169.jpg

Link to comment
Share on other sites

har harris på min, den funker bra og er solid.

enerste ar rifla jeg har hatt som jeg ikke ønsker å forandre stort på. :shock:

optikk så er jeg stort sett uenig med alle andre :lol: fordi jeg synes riflene ser jall ut med "jakt" optikk. og mener tiden har gått litt videre siden 80 tallet. de kikkertene jeg sikler på sliter jeg med å få tak på er tydligvis fy fy ifølge us export :evil:

Link to comment
Share on other sites

Bare en digresjon, hvor godt vil f.eks en Aimpoint Comp M4 med 3x med FTS-montasje, eller en Eotech 5xx med 3X og FTS-montasje gjøre seg i IPSC? Siden det virker som det er så mye varierende hold, og at de fleste velger enten rødpunkt med variozoom, eller kikkert og rødpunkt ved siden?

Link to comment
Share on other sites

Aimpoint eller Eotech er liksom i en annen divisjon en Swaro og Leica, eller tilsvarende. Hvor godt man vil hevde seg med det ene eller det andre, er helt umulig å si, de som vinner vil nok vinne uansett, utstyret betyr mindre en man skulle tro, den gode skytteren og våpen som fungerer er en betydelig større faktor, en det meste annet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...