Jump to content

Er det noen som reparerer håndkikkerter?


Esp1

Recommended Posts

Har en gammel Field 5 grader kikkert som ikke er i orden, så da tenkte jeg at det muligens er mulig å få reparert den.?

Noen som vet om det er mulig?

Kan tenke meg at det blir dyrt.

 

 

 

 

 

På forhånd takk for svar :D

Link to comment
Share on other sites

Det å reparere gamle kikkerter er ikke mye lønsomt.

Er det ett av topp merkene innen kikkert verden kan du sende den inn til innportør. Og de gir deg et overslag over omkostningene.

Men du får brukbare kikkerter fra noen tusen lapper. Og en God kikkert fra 5-6 lapper og oppover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forhørte meg om reparasjon på en "billig" Carl Zeiss for et par år siden, kikkerten kostet ca. 4500,- kr ny og etter 4 år så løsnet linsen på høyre side.

Siden det var utenfor garanti så spurte jeg forhandler om pris på en eventuell reparasjon. Fikk til svar at det ikke var noen vits, da reparasjonen ville koste mere

enn det selve kikkerten kostet da den var ny (!).

Link to comment
Share on other sites

Jeg forhørte meg om reparasjon på en "billig" Carl Zeiss for et par år siden, kikkerten kostet ca. 4500,- kr ny og etter 4 år så løsnet linsen på høyre side.

Siden det var utenfor garanti så spurte jeg forhandler om pris på en eventuell reparasjon. Fikk til svar at det ikke var noen vits, da reparasjonen ville koste mere

enn det selve kikkerten kostet da den var ny (!).

 

Nå er det litt for sent, men husk at du har fem års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven på produkter som er ment å vare vesentlig mer enn to år. Forhandler-/produsentgaranti er kun i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...