Jump to content

Ladedata til Nosler Custum Competition 155g 308w


MiraculiX

Recommended Posts

Har ladeboka på vei i posten, men er veldig ivrig på å få kommet litt i gang i dag.

Er det noen som har ladedata til denne med N-150?

 

Edit: Jeg brukte ladedata fra Scenar 155grs fra Vihtavouri sine sider. Og da står det maks 46,8 grs. Jeg tenkte å prøve lade 46,0, men så mye krutt går det faktisk ikke i hylsa? :?

Link to comment
Share on other sites

Hvor små steg bør man ta opp mot Max ladning? Hvis man tar utgangspunkt i ladedata fra ladeboken. Feks min 47gr, Max 50gr. Kan man begynne på min ladning og teste hver hele gr opp til Max? Hvis man lader fem med hver kruttmengde.

Link to comment
Share on other sites

Etter mine erfaringer ble Max for Nosler Comp i 308 Blaser R93 med VV140 :arrow: 43,00 grain :!:

 

Gikk opp til 44, og fikk meget gode hastigheter for å ha et 45 cm løp. Ligger nå på 42,4 grain som trenings patron

OBS :arrow: Du går friskt ut med den VV 150 starten der :!:

PS. Jeg henter også data på samme metode som du har gjort her. MEN når du henter det fra annen kule, bør du ikke hoppe rett oppunder Max data. Jeg begynner alltid på min, selv om jeg VET det er overkill.... Blir en trekke jobb av kuler etterpå. Bedre det, enn et sluttstykke i ansiktet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...