Jump to content

voere kufstein austria 9mm trostehagle


pepsigun

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Jeg ble nesten litt rørt for 9mm trostehagle var mitt første kruttvåpen. Sluttstykke kan lages, men ammunisjon er det nok værre med . Disse randantente patronene var bare med blyhagl så disse er nok borte nå desverre .Kan hende at noen lager disse med vismut , Haglene var størrelse nr 9 . De føste jeg kjøpte var RWS med kobberculot og rød papp ,kostet kr o,40 .Det fantes også 6 mm og disse bruktes i salongrifle eller aller helst glattborete sådanne med haglstørrelse nr 10

Jeg har ennå min Voere med 40 patroner av fabrikat Fiocchi, messinghylser, og den spesielle kruttlukten av disse ved avfyring bringer meg mange årtier tilbake i minne ....

 

Har faktisk felt rype , måke og kråke med denne patronen på 15-20 m

 

For å blåse liv i våpenet kan det kamres om til . 357 magnum revolverhylser , passer nesten, og med tilvirket sluttstykke med senterantenning kan du lade patroner med tilgjengelig hagl.

Bruk krutt Norma R1 eller Vithavuori 310 og hagl mindre enn 6. Bruk komprimert tørkepapir som mellomladning og lim igjen patronen ved de øverste haglene.

Grunnet det lave kammertrykket trenger du ikke å kalibrere hylsene

 

lykke til

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

plastbrusflasker tålte da ikke beskytning fra slike hagl på 10 meters hold i gamle dager, flaskene sto like godt, men det ble da hull. Har sett noe alternativer til bly i nettbutikken til HuntersHouse i dk. Regner med at hagla i all hovedsak var benyttet for og få ihjel noe trost i bærbuskene og fortsatt ha igjen bærbusker ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte børsa i et annfall av havelyst på slutten av 80 tallet. Hadde andre våpen med mer futt i, så børsa har kun stått og støvet ned de siste 20 årene eller så.

Har lyst til å blåse støvet ut av den og mimre tilbake. Kunne også hvert gøy å se hvilke hastighet den gir. Nå har jeg en kronograf. Det hadde jeg ikke denn gang jeg kjøpte børsa.

 

Onkelen min brukte samme børse til rottejakt, og til det bruket var den helt OK. Det var en av grunnene til at jeg kjøpte den i sin tid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...