Jump to content

Lanber hagle


stipay

Recommended Posts

Hei. Har tenkt å kjøpe meg hagle og har fått noe jeg tror er et godt tilbud via min onkel. Det er en Lanber 2077 som koster vel 11 tusen kroner, som jeg kan få for 7 tusen! Jeg er nybegynner og har lyst på et våpen som holder en stund, samtidig som jeg ikke vil bruke noe mer enn maks 7-8 tusen. Kan neon med erfaring med denne hagle anbefale/fraråde den? :)

 

Link til haglen: http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... odid=22244

Takker på forhånd! :)

Link to comment
Share on other sites

Har for mange år siden hatt en Lanber hagle. Mye våpen for pengene, men sørg for å få tilpasset kolben til deg.

Lanber er etter min mening mye våpen for pengene. Ser at den er i 12/76, og veier kun 2,8 kg. Her vil det nok gjøre vondt i begge ender med magnum-patroner :lol: Men, hvem har behov for å skyte med magnum?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Lanber 2077 og er storfornøyd

Det er en fin børse å vandre i fjellet med

 

Jeg har litt lange armer. Jeg skrudde en Pachmayr rekylkappe av den tjukke sorten bakpå

Det gjorde underverker for meg

Den er 3kg med den på. Lengre kolbe gir meg bedre kinnkontakt og rekylen blir mindre

 

Det jeg fant ut er at den sparker som en hest hvis den er dårlig tilpasset :o

 

Den er ikke fantastisk på leirduebanen, men jeg tror jeg er kjappere med den etter en lang dag på rypefjellet enn med en tung Baikal

Link to comment
Share on other sites

Hadde en Lanber 2077 lettvekter i 12/76 i mange år, og det var ei super hagle. Lett å bære med seg, og i en jaktsituasjon er man så fokusert at man ikke registrerer rekylen i en 12/76 (magnum) uansett. Rekyl kjenner man på leirduebanen om man pakker grovt skyts i kamrene. Overflatebehandlingen av stålet på Lanberhaglene er veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

Takk for innspillene, blir nok denne hagla men det er en ting til jeg lurer på: Jeg ser på nettsidene at etter navnet på haglen så står det f.eks. "LH" eller "links"? Jeg tenker at dette betyr at haglen er cast on, altså for venstreskyttere? Er de andre haglene cast on da, eller rett? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...