Jump to content

10/22 og ammo


BjornJ

Recommended Posts

Sliter litt med at det kiles i BX25 magasinene når jeg bruker Top Shot fra XXL. Har filt dem litt for at de ikke skal bremse sluttstykket, og det ble mye bedre. Skjøt litt på bane her pm dagen, men noen skudd i den først serien skapte problemer. Er det ammo som er å anbefale framfor andre til 10/22?

Link to comment
Share on other sites

Hardere ammo går bedre i mekanismen/magasinene. Men de kan gå dårligere i børsa. I min går SK std pluss hull i hull på 50. Dårligere på 100 pga litt ujevn fart. Bx25 magasinene er spesielt utsatte for feilmating i forhold til 10 skudd originalmagasinet. SK high velocity HP går nesten like bra på 50 og bedre enn std pluss på 100, aldri en feilmating i noe magasin. Samme med en eske federal 36gr, relativt skarp ammo, elendig presisjon i mitt våpen, men mater som en drøm, alltid, fra alle magasinene mine.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

har drevet på å tafset litt på en 10/22 som datt inn døren her en dag... maskineringen i låsekassen er rimelig grov, og sluttstykket glir ikke helt smoot.. tenkte å prøve å polere for å se om det går bedre da... virker at på litt slapp amo ut ifra 25sk magasin har en tendens til å skape kiling.. dette er litt spennende: funksjonsikker vs presisjon

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...