Jump to content

Sikring på CZ455 sitter fast i "sikker" posisjon


sealie

Recommended Posts

Hei folkems,

 

Merket ved en tilfeldighet i dag at sikringen på min CZ455 Thumbhole Varmint sitter delvis fast/låser ikke i bakre stilling. Etter at jeg oppdaget dette, prøvde jeg å plukke sluttstykket fra hverandre (for første gang) for å se om det kunne kilt seg noe smuss inn i mellom. Klarte ikke å se noe innlysende. og satt det deretter sammen igjen.

 

Nå er jeg ikke noen ekspert på verken CZ eller sikringsmekanismer, men for meg virker det som om selve sikringen ikke får dratt seg langt nok tilbake for å låse tennstiften i bakre posisjon.

 

Noen som vet hva jeg snakker om eller som har hatt samme problem med andre CZer? Eller skal jeg drasse rifla med meg tilbake til leverandør?

 

Takk på forhånd for all hjelp, og god helg!

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde samme problemet med min 455.. Det var vanskelig å se det med stokken på, men prøv å ta kassa ut av stokken og se om sikringa går riktig da. Om den gjør det er det sikkert som jonasten sier: hevarmen tar i stokken før den er helt nede. Jeg måtte pusse vekk ca 1mm laminat i sporet.

Link to comment
Share on other sites

Aha! Det slo meg med en gang hva som var feil etter å ha lest gjennom svarene...

 

Jeg har satt en "gummikule" på den ellers beskjedne hevearmskula - som tydeligvis gjorde at jeg ikke fikk sikret. Men avtrekk gikk altså helt fint.

 

Takk for veldig kjapp og god hjelp folkens :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...