Jump to content

Kjøp av presist luftvåpen


Magnuss1

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er nylig registrert her på forumet! :) Med andre ord har jeg ikke lest så mye her, så beklager om jeg treffer emner det finnes mye av.

 

Av luftgevær har jeg en Hatsan 125, som jeg har lest at de fleste hater, og jeg merker selv at den er svært upresis. Derfor ønsker jeg å kjøpe et nytt et!

 

Det jeg da ønsker er et luftgevær til rundt 1-2.000 kr, helst enskudds. Jeg har kikket litt rundt og liker 850 Air Magnum ganske godt! Men det viktigste er at den må være veldig presis! Gjerne opptil 60-70 m.

Noen forslag eller erfaringer? :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal bruke max 2 tusen så kan du legge på 500 og få 850 airmagnum men du må jo kjøpe gass også..

Det er meget presist, men kula går ikke 60-70 meter rett frem. Tipper den daler noe rundt 40-50 meter.

Du vil bli overrasket av presisjonen om du kjøper et slikt :)

Minuset med geværet er at det koster penger for gass.

Kvalitet og presisjon er på topp.

Hadde et tidligere og angrer litt på at jeg solgte det, fint plinke gevær som nærmest skyter lydløst med lyd demper.

Link to comment
Share on other sites

Luftvåpen drevet av gass er gjerne noe upresise ved temperaturforandringer da gassen blir kald og dermed gir lavere trykk. Skyter du hurtig vil også gassen bli kald.

Velg heller et luftvåpen av typen nitro piston eller pcp, f.eks Benjamin har mange rimelige modeller.

Ikke går for den kraftigste varianten, presisjon betyr mer enn kraft.

Mange kraftige luftvåpen, fjær eller gass/pcp trenger tyngre og bedre/dyrere kuler for å oppnå god presisjon.

Du trenger ikke 300m/sek med 28grains kule for å lage hull i papir....eller noe annet, men gøy er det... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...