Jump to content

Kjøp av patronbelte med dummypatroner


evil jaricho

Recommended Posts

Hei, har en tysk ammunisjonsboks på hylla, trolig brukt til MG42 o.l.

Ønsker å kjøpe et belte med dummypatroner, altså utstillingspatroner, trenger ikke å være brukelige på noe vis. Tanken er at patronene skal henge sammen som på et maskingevær å være delvis inne i boksen med litt hengene utenfor.

 

Helst kjøpe i fysisk eller norsk nettbutikk.

 

Tusen takk! :)

Link to comment
Share on other sites

Kanskje du kunne spurt pent om noen som har ladeutstur til 7,92x57mm Mauser kunne lade noen dumies uten krutt til deg. Du skaffer sikkert tomme hylser og kuler. Og betale dem litt for jobben. Tomme belter får du for bare noen få 10'ere på Våpen og Militaria messa har jeg sett. Eller om du lader selv, kan du jo snekre det hele sammen selv også

Link to comment
Share on other sites

"Gere" sitt forslag er ikke dumt, men om du ikke får tak i 7,92x57 dummies kan du jo bruke 30-06 og heller få satt kula litt dypere hvis lengden på den ferdige patronen blir et problem, hvilket jeg ikke tror det blir. 30-06 hylser "flyter" det jo av på skytebanene så hvis du spør får du sikkert noen håndfuller. cal.30 kuler som passer er jo ikke noe problem å finne, alle som selger ladeutstyr har slikt på lager, 7,92 derimot kan nok kreve litt mer leiting. Tomme belter er heller ikke noe stort problem å få tak i, sikkert noen her på kammeret som har en meter de kan tenke seg å selge. Har noen meter liggende jeg også men på grunn av planer som deg hadde jeg egentlig ikke tenkt å selge, men blir det helt krise får du ta kontakt på PM så får vi se. Det hele beror på hvoe mange cm du trenger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...