Jump to content

Knekt stokk til HVA 1900


Jeger'n

Recommended Posts

Har akkurat gått til innkjøp at underbeslag/magasin beregnet på AZ 1900 for å tilpasse til min HVA 1900. Ser at det ikke er "plug'n play", så det hadde vært greit med tips fra noen som har vært gjennom prosessen.

Dersom noen har en knekt/ødelagt stokk å avse der jeg kan forsøke meg på tilpasningen, så ville det vært kjekt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Holder på med et lignende prosjekt selv til min Husqvarna 1900 i 308, og Carl Gustaf 1900 i 3006. men har ikke fått tak i underbaslag og magasin enda.

Vet du Jeger`n om flere?

Kjenner til en kar som har gjordt dette og skal ikke være store jobben å få til..

Link to comment
Share on other sites

Vi fikk en svenske til å kjøpe for oss hos Torsbos. Ble laaaaangt rimeligere enn å kjøpe hos norsk importør av Zoli.

Han som har gjort dette, holder'n til i nærheten av deg? I så fall kunne jeg tenkt meg og kjørt en tur etter jakta og kikka på det og fått noen tips.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei,

Kommet noe videre med prosjektet ditt?

Jeg har iallefall en brukket HVA mod.1900 som du kan få (kun i bytte mot litt info).

Trenger meg en ny stokk til denne rifla, noe bra tips til hvor man kan få tak i dette for en billig penge.

Fått til å tilpasse nytt underbeslag med magasin i Carl gustaven eller??

 

Hadde vært fint å få gjort det i samme slengen nå som jeg skal ha meg ny stokk...

 

mvh,

 

Mathias

 

Bor i Våler - ved Haslemoen??

Link to comment
Share on other sites

Har ikke kommet meg videre nei. Det er jo midt i jaktsesongen.

Dersom jeg får fikle litt med den som er knekt, så skal du gjerne få den info jeg har fått samla. Det blir ikke før etter jul.

Rimelig stokk til 1900 vet jeg vel ikke om, men forsøk på Blocket i Sverige.

 

Sender deg en PM om øvrig info.

Link to comment
Share on other sites

De fleste nordiske leverer vel til 1900. Vet også at McMillan har, selv om det ikke står i oversikten de har lagt ut.

Det kan jo være et snasent alternativ, men kommer neppe under kategorien "rimelig". Et alternativ kan være å kjøpe en "uninlet" fra Boyds el.l. og få en som har mal til å frese ut for kasse/pipe/underbeslag. Tror den nye børsisen litt syd for Haslemoen har fått seg kopifres. Bredvold har mal til 1900, bare for å ta et par i nærheten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...