Jump to content

Remington 700 ADL - Omygging til boksmagasin - Beddeblokk


jjrckd

Recommended Posts

Har blåst støvet av en Remington 700 ADL som har stått tilnærmet ubrukt de siste 10 - 15 årene. I den forbindelse har jeg blant annet planer om å bygge om til boksmagasin + bedde. Nå er boksmagasin diskutert i en annen tråd så dette skal jeg ikke gå mer inn på enn at jeg er litt skeptisk til en slik ombygging mtp presis "høydeplassering" av magasinet da ombyggingssettene som selges er lagd for montasje i BDL stokker (som allerede har utskjæring). Tenkte derfor at jeg ved å montere en slik http://www.whiddengunworks.net/beddingblock.html sikrer korrekt plassering av magasin samt at jeg får en "ferdig beddet" løsning.

 

Noen som har erfaring med denne bedde blokken fra Whidden?

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at du vil bruke originalstokken? Det blir mye arbeide med å frese ut for magasinet, ikke minst den beddeblokka.

Jeg bytta selv ut en ADLstokk siden det ville blitt for mye fresing og tilpassing for å få det til.

Jeg har nå en BDLstokk som venter på et underbeslag for DM.

 

ADLstokken må også få utfresing underbeslaget til magasin, om du ikke har mål blir dette vanskelig å få til slik at du ikke opplever mateproblemer som beskrevet før.

Link to comment
Share on other sites

Ja, ser ikke på fresingen som noe problem men er seff avhengig av å unngå problemer med matingen. Tenkte derfor at en beddeblokk kunne være løsningen da underbeslag - beddeblokk - låsekasse blir "hel ved".

 

Kunne selvfølgelig vurdert en ny stokk men vet liksom ikke helt.. Er ikke så overdrevent begeistret for mange after market synt stokkene som finnes der ute. Kanskje jeg skal se meg om etter en BDL stokk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...