Jump to content

225gr Hornady HPBT Match 300 WinMag


LongRange

Recommended Posts

Kjøpte en pakke av disse her en dag for å se om de stabiliserte i 1:10 stigning.

Ladet opp 3x5 patroner med COL: 90mm. Krutt N15. Pipelengde 61 cm.

 

70gr: 815 m/sek

71gr: 836 m/sek

72gr: 852 m/sek

 

Brukte nye Winchester hylser og alle ser ut til å tåle bare ett eller maks to skudd. Det ble en lys ring der trykkringen måles som kjennes med naglen.

Samme ladning som jeg har brukt i lang tid med Normahylser ser også ut til å ta livet av hylsene etter to omladninger. 200gr SMK i 890 m/sek med N15.

 

Anbefaler kulene på det varmeste. Høy presisjon. Stabil i 1:10 stigning fra 815 m/sek, sikkert lavere også.

EDIT: Legger til BC opgitt fra Hornady. G1 BC: 0.670. G7 BC: 0.336.

 

 

Anbefaler ikke Win hylser til 300WinMag! :evil:

Link to comment
Share on other sites

K

 

Anbefaler ikke Win hylser til 300WinMag! :evil:

 

Jeg anbefaler Winchester hylser til 300 win mag, da jeg har ingen problemer med det du nevner ang. trykkringen. Den er normal og kan ikke kjennes med fingerneglen.

 

Det er mulig du har et veldig romt kammer i børsa di, slik at trykkringen utvider seg unormalt mye.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt Lapua og Norma tidligere og har aldri hatt tilsvarende problemer med disse.

Til og med et parti på 40stk Partizanhylser holdt 8 omladninger med 74gr N15 bak 200gr SMK.

 

Kammeret mitt er det jeg vil kalle normalt (iallefall nærmere trangt enn romt), trykkringen går ca 0.03mm fra helpresset til maxladning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...