Jump to content

KKC sporter stokk - eller GRS justerbart jaktskjefte?


vectra

Recommended Posts

Hei!

 

Valgte KKC fremfor GRS, fordi jeg synes at jeg får et bedre grep rundt pistolgrepet på KKC stokken i forhold til GRS stokken.

Jeg har ikke stor hånd eller lange fingrer.

 

Jeg synes at GRS sine justerings muligheter er bedre/enklere å justerer enn KKC sine...

 

 

Mvh

Mr Drilling

Link to comment
Share on other sites

Jeg valgte Grs stokk til min sauer, følte grepet var perfekt for meg, har ikke noe veldig store hender eller noe. Men følte det var bra med litt masse.

Som sakt tidligere er også Grs stokken lettere med justerings muligheter, men i gjengeld så er KKC stokken litt lettere, men etter min mening så spiller ikke denne vekten en stor del av valget mitt.

 

Derfor gikk jeg for en Grs, det jeg enbefaler deg å gjøre er å gå til en butikk som har både kkc inne og grs. prøv dem, lek litt med dem. kjen å føl deg fram.

Er en fordel om de er montert på et våpen, får ikke helt den samme følelsen om det er kun stokken du kjenner på =)

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Har hatt/har begge stokkene, valget til slutt havnet på grs. mest pga justerings mulighetene. OG kraftigere fremtre helt freme på stokken, da jeg holder helt fremme i overgangen med løpet. Pistol grepet er nok hakket bedre på kkc. Men som andre sier her, gå i en butikk og kjenn og føl på stokken, bare husk grs er vesentlig tyngre. rundt 400 gram.

Link to comment
Share on other sites

Har 2x GRS Jaktfelt nå, hadde også KKC frem til i vinter. Liker at GRS er mer fyldig, justeringene, bedre kolbekappe på GRS. KKC'en var lettere og mer "smekker" på jakt, men da jeg begynte å drasse med meg en noe tyngre rifle med GRS på jakt fremfor en lettere med KKC (samme kaliber, like presise) pga ergonomi ble det til at jeg byttet ut KKC-rifle til en annen jaktrifle med GRS. Har ikke angret dette. Jeg har ikke spesielt store hender, men synes grepet på GRS er ok. Har lange armer og liker enkel justering i lengde (samt justering av kinnstøtte uten verktøy ettersom jeg ofte bytter løp på jaktriflen og har ulike kikkerthøyder).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...