Jump to content

Tips om tofot til cz452 varmint


simond86

Recommended Posts

Hallo alle sammen

 

Har søkt og lest så mye jeg kan, men finner ikke HELT svar på det jeg lurer på.

Jeg har en cz452 varmint som ble bestilt heldempet midt i politisaken, og da ble den naturlig nok utstyrt med vanlig lyddemper.

Nå er saken avgjort, og våpenet kommer til å bli sendt til ombygging med den nye heldemperen utpå sommeren.

Ellers er den utstyrt med en nikon 4x32 som jeg er svært godt fornøyd med foreløpig.

 

Tenker også å utstyre den med tofot, men spørsmålet er hvilken?

Utifra det jeg har lest har jeg skjønt at man må ha vugge på den, og jeg vil ha en med "klikkvis" lengdejustering(har dårlig erfaring med settskruer)

Vekt spiller ingen rolle, foretrekker å skyte med relativt "tunge" våpen og en skuddsikker konstruksjon er det viktigste.

Den kommer til å bli brukt til liggende skyting, så det er vel de laveste modellene som er aktuelle.

Kan også nevne at jeg ikke liker å gjøre irreversible inngrep i stokk osv. så noen monsterskruer rett i skjeftet er uaktuelt :twisted: må også ha reimfeste....

Har ingen våpensjapper i nærområdet, så får ingen hands-on view.

 

Håper noen har noen gode erfaringer som de kan dele med meg :D

Link to comment
Share on other sites

Tror kanskje det er denne her jeg har, kjøpt fra USA og kom vel på 600 kr eller noe da jeg kjøpte den.

http://www.harrisbipods.com/HBRS.html

 

Dette her er også en kjekk og nødvendig sak, for å låse eller endre hvor stiv vugga skal være:

http://www.harrisbipods.com/HB747.html

 

Da er det bestilt en Harris hblm-s fra unaiten, håper bare den bruker kort tid over dammen :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...