Jump to content

Lovliggjøre en luger


MagnusB

Recommended Posts

Heisan.

 

En kompis av meg snakket noe om at han hadde funnet en luger i et gammelt hus de akkurat hadde ryddet. Denne lugeren er vel mest sannsynlig fra krigens dager.

 

 

Jeg regner da med den har ligget urørt siden den tid, og den er vel strengt tatt ulovlig nå.

 

Er det mulig å gjøre denne lovlig slik at han kan beholde den istedet for å levere den inn?

 

Han har våpen fra før, og deltar på skyting med pistol til vanlig.

 

Hvordan er fremgangsmåten? Jeg regner med han dukker opp i denne tråden etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Er redd det blir veldig opp til den lokale forvaltningen å avgjøre dette.

Men i utgangspunktet har myndigheten lagt seg på en linje som sier at de ønsker at man ikke får etterregistrert flere ulovlig uregistrerte skytevåpen. Men det er jo litt på sak for sak nivå.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hein tror jeg kan hjelpe deg med dette.

Jeg er medlem i norsk våpen historisk og er godkjent samler på norske, tyske og engelske våpen.du kan sende våpenet til meg og jeg får registrert lugeren på min samle lisens og at han som har pistolen LIKSOM kjøper den av meg.det tror jeg er eneste muligheten han får registrert våpenet på lovlig vis.

Det hender vi samlere får inn våpen som ikke er regga,men vi får registrert dem siden vi har denne lisensen.

Dette skal jeg ikke ha noe for,da jeg synest det er bedre at slike våpen kommer ut på skytter bane igjen.

Men han som har våpenet må koste det det blir for regginga...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...