Jump to content

LE Wilson die


bigblazer

Recommended Posts

jeg har kjøpt meg LE Wilson die sett å skal begynne å lade i 6,5x47. Har aldri brukt den type å har ikke fått hylser å børsen enda men kunne tenkt meg å skaffet den hylsen som sitter på topp i neck dien.Noen som kunne tatt ett mål av en 6,5x47 patron å sett dim en på den hylsa .Så kunne jeg fått bestilt meg en fra usa

Link to comment
Share on other sites

Tre viktige ting å tenke på.

 

1) Hva slags kammer har du i 6.5x47? Vanlig, match eller tight-neck? Dette vil sette litt standard for hylsene du bruker.

 

2) Forskjeller hylser har forskjellige halstykkelse, og om du kjører med lite hold i kula kan dette være avgjørende. Personlig ser jeg ingen grunn til ikke å bruke Lapua, men det er min mening. Deretter må du måle for å sjekke. Gamle hylser trenger ofte litt mindre bushing enn nye hylser, som er grunn til i hvert fall å kjøpe to.

 

3) Hva slags kuler skal du bruke? Forskjellige kuler kan ha ørsmå forskjeller i tykkelse, men det kan ha noe å si for kuleholdet hvis du har lite kulehold. Eksempelvis om kuleholdet reduseres fra 0.001 til 0.005'', da kan det hende du sliter.

 

I utgangspunktet skal du ha en bushing i området .285-.290''. Med Lapuahylse vil jeg tippe at du bør ha .286-288'' (ladet patron med scenar skal måle ca. .290'') avhengig av hvor godt kulehold du vil ha. Skulle jeg kjøpt én hadde jeg tatt .287'', men kjøp på eget ansvar. Jeg hadde kjøpt flere uansett....

Link to comment
Share on other sites

Hvis den er tight-neck, må du ta utgangspunkt i kammerets halsdiameter, f.eks .288. (Du vil ikke ha særlig trangere enn 0.002 mindre hals diameter). I ekseplet ovenfor dreier du halser til de er 0.011, da blir det .288+.011+0.11 = .286 Da kun du ta bøssinger fra 285-282.

 

Matematikken må du gjøre selv ut fra kammeret ditt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...