Jump to content

Oppskyting


1983

Recommended Posts

Mulig det har vært oppe før, men kan noen med sikkerhet si hva slags arter man må skyte opp for å jakte på?

Tenker da på arter hvor man kan jakte med både hagle og rifle, men man ønsker å jakte arten med rifle.

Link to comment
Share on other sites

Jeg låner tråden litt håper det går greit. Jeg har kanskje et dumt spørsmål, men prøver meg. Hvor lenge varer en oppskyting? :) Altså, jeg skjøt opp i juni i fjor 2011. Og nå dukka det vist opp mulighet for seljakt. Kan jeg skyte nå, eller må jeg vente til banene åpner igjen og skyte opp på nytt? Er det sånn at oppskyting "går ut" når jegeravgiftskorter går ut for sessongen? Eller holder den til jeg skyter opp på nytt? Ved den tolkninga kan man jo i teorien jakte f.eks rådyrbukk uten å enda skutt opp. Det blir vel igjen litt drøyt kanskje?

 

Finner ikke noe i lovteksten om dette, og har heller ikke hørt noe om det.

 

Mvh

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Forskrift om utøvelse av jakt, felling og fangst

Kapittel 6. Skyteprøve ved jakt og felling av storvilt

 

For storvilt som har jakttid eller fellingsperiode som går fra ett jaktår og over i neste, gjelder skyteprøve som er avlagt i det jaktåret jakten eller fellingen av vedkommende viltart startet

 

 

Når det gjelder seljakt så faller det utenfor denne forskriften og ligger under fiskeridirektoratet.

Det er meg blitt fortalt at prøven fra i fjor er gjeldende.

Skader ikke med en titt her og event en tlf/mail hit :arrow:http://www.fiskeridir.no/fiske-og-fangs ... sel-i-2012

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...