Jump to content

Tanfoglio - Owners Club - Stort og smått tråd


BenA

Recommended Posts

Dette er en støtte tråd til denne: viewtopic.php?f=15&t=71003 - Tanfoglio - Owners Club - Resursside

 

Den opprinnelige tråden skal inneholde enkeltinnlegg med info om den aktuelle eier og pistol, denne tråden derimot kan fungere som en "spør og forhåpentligvis få ett svar fra noen som kjenner våpenet ditt" tråd.

 

Vennligst hold ting saklig i tråden, off-topic blir fjernet.

Link to comment
Share on other sites

Første innlegget: Har en firing pin fra Henning som ikke ble montert av børsemaker i København, fikk den ikke til å passe. Ser nå at dette skyldes "firing pin block", noe som ser ut til å være nyttig for de som har hammeren spent, og sikringen på. Er det noen som virkelig bruker våpnet slikt? "Cocked and locked"? Ser vel ingen grunn til å ikke fjerne denne sikringen og montere Henning nåla.

 

Innspill?

Link to comment
Share on other sites

Med fare for å virke pinglete, å ta ladegrep på Tanfo min er ett HÆLV***E, makan til stramme greier skal du lete lenge etter. Noe som løsner opp, eller må jeg vurdere hansker for å få bedre tak på sleiden når jeg skal lade?

Link to comment
Share on other sites

Skal til å fiksere noen justeringsskruer i henning triggeren. Blir anbefalt Locktite Blue, fant ikke engang locktite red på clasohlson. Kjøpte noe som het Locktite Super Attack, fleksibelt lim. Noen som vet om det kan brukes?

Link to comment
Share on other sites

PPC gutta sikter seg vel gjerne inn på 6" løp for tiden? Da er det Gold Match som er alternativet til ca 12.500.-

Er på min første skikkelige pang, og jeg gikk for Tanfoglio som første våpen. Du har de som klager over at Tanfo er CZ kloner, det får så være, men etter å ha kjent og tatt på Tanfo vs. CZ var jeg ikke i tvil. Viktigst av alt: Budsjett og finn noen i din klubb som har forskjellige alternativer slik at du kan gjøre deg opp din egen mening. Jeg angrer i alle fall ikke ett sekund på valget jeg har tatt så langt.

Link to comment
Share on other sites

Min første pistol var en Tanfoglio combat sport 9mm, etter å ha holdt i en CZ er jeg ikke i tvil om hvem som er best å holde i, CZ kopi eller ikke, Tanfo er min favoritt, har også hørt at Tanfo har bedre stålkvalitet enn CZ :winke1:

Link to comment
Share on other sites

sett litt på Tanfoglio som første 9mm. Er de gode til PPC, felt og kanskje noe praktisk med tiden? Hvilken modell bør jeg se på evt? har prøveholdt en CZ Shadow og den passet knall i hånden min, så en i samme str er vel ønskelig.

 

Hei, eg har undersøkt litt ang. Tanfoglio til PPC og i følge våre svenske PPC venner er det ikkje mange Tanfoglio å sjå på PPC banene, har for så vidt sett dette sjølv og.

 

Dette kjem så klart ann på korleis klasse du ønsker å satse på. Dersom du skal bruke pistolen kun til 48 skudds matcher (maks 25meter) er nok ein 5" Tanfoglio helt klart ok. Men skal du skyte 60 skudd eller 150 skudd (ut til 50meter) er den i følge svenskene ikke helt konkurransedyktig. Jeg har ikkje testet dette sjølv, dette er kun info eg har fått fra andre.

 

Kanskje det er nokon med ein Tanfoglio som kan teste kor bra samling ein kan få på 50 meter?

 

Husk at en god samling på 50 meter i PPC sammenheng er rundt 4-5cm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...