Jump to content

TUL ammo vs Barnaul i .223R/.308W


DVC

Recommended Posts

Hei!

Er det noen som har testet disse mot hverandre? Jeg har skutt mange tusen Barnaul, men har til gode å teste TUL. Har derfor ingen erfaring med den. Hva med TOPSHOT i 223R som Pedersen Vaabenlager fører. Er dette berdan eller boxer, messing eller stålhylser? Prisjakten er i gang for årets sesong.

 

Takker for alle innspill :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

TopShot er Frankina's merke der de kjøper fra ulike produsenter og setter sitt eget navn på. I farten kommer jeg ikke på å ha sett TS produkter med annet enn boxer og messing.

 

Wolf har jeg lite erfaring med annet enn testing av 223, 308 og 7,62x39 for 4(5?) år siden sammen med en del asammarbeidspartnere for å finne ut om vi skulle kjøpe en jernbanevogn. Da følte ikke vi wolf ammo var bra nok til at det ble noen handel. Tulawerke (Wolf/Tula) er kjempedigert og jeg tror ikke de vile blitt så store som de er uten å levere ok kvalitet.

 

Barnaul har vi solgt bra mye av så der har vi litt mer erfaring. I de fleste våpen går Barnaul ammo ok og anstendig, men der de ikke går fungerer det ikke i det hele tatt. Gjelder alle riflekaliberne egentlig. Håndvåpenammoen har vært meget bra sammenlignet med hva som helst.

 

Mitt råd som selger av noe av dette er å prøve - fungerer de er det grådig ok å slippe å lade og fortsatt skyte billig.

 

Får du TS til samme pris er det bare løp å kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar. Jeg har samme erfaringen med Barnaul som du nevner. I mitt våpen går den helt greit til trening ut til 100 meter.

Kunne tenkt meg å prøve Tula/Wolf, men det er sånn styr å bestille bare 100 skudd fra Pedersen. Du vet ikke om noen som fører disse på østlandet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...