Jump to content

Remington 750, erfaringer?


høggern

Recommended Posts

  • 3 months later...
  • 3 months later...

Har en 7400 Alweather som er nettopp testet med gammel Raufoss ammo, våpenet funka uten tull på et par esker og presisjonen på 100m er masse god nok til jakt og koseskyting, har ikke testet presisjonen grundig men tenkte faktisk en liten tur på banen i morgen:-)

Rifla er forresten i 3006 og gjenget for demper, men tror den vil bli brukt uten da den blir mere hendig. Denne er produsert på slutten av 90 tallet og ikke mishandlet eller mekket på av ukyndige tidligere, men det er et ok avtrekk så det må være polert eller bare det er slik. 750 har vel samme mekanisme så den burde funke godt om man vedlikeholder og ikke skyter den rødglødende med masse 10 skudds magasiner :-)

Remingtonen virker lett og hendig til så grøvt kaliber, men rekylen er lite å nevne da den ikke er tilstedeværende(litt er det jo) og man kan nok bli tillhenger av denne da det er smekkert og brukt koster de jo ikke skjorta samtidig som den har litt morrofaktor, eneste nedturen er at magasinene er også varsleren (sluttstykkestopperen) så uten magasin henger ikke sluttstykket i bakre stilling. Jeg blir nok å beholde denne om jeg får tilfredstillende presisjon ved mere fintesting (vedvarende samlinger på under 5-7cm-100m), men inntrykket er godt så langt så jeg regner med denne blir i huset en tid fremover :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...