Jump to content

ladedata hjelp .243 win og barnes-x


stuegris

Recommended Posts

Lurer på om det er litt hjelp å få. Jeg har kjøpt meg en Rem. sps ss i .243 win og lurte på å lade opp med 85grains Barnes-x. Lurte da på om det er noen som har ladedata for dette og om noen har forsøkt dem?

 

Tar gjerne imot ladedata for Barnes varmit granade 62. grains og så.

 

Har kjøpt ladeboken, men det står ikke der:(

 

...............tar også imot andre gode forslag til kulevalg for rådyr jeg ikke har møtt enda.........

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er det den gamle X-en du har eller TSX? Hvilke krutt har du?

 

Etter det jeg ser på barnesbullets.com så får man den bare som TSX. Er ikke mulig å få den som TTSX eller MRX. Har ikke kjøpt krutt enda...........vil vente til jeg har ladedata (har nettopp begynt å lade).

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke har handla kuler enda ville jeg kjøpt TSX, det går å skyte fugl med denne uten at det bare blir polvotten igjen, således litt mer allround enn Partition. Har ikke ladedata for handa, ferietid.

 

Takker for det Osse. Jeg har tenkt å kjøpe TSX:)..........men det skader jo ikke å få gode forslag og alternativ fra dere som har "forsket" lengre på dette eller meg.

 

................og tar gjerne imot ladedata når du er ferdig med ferien om jeg ikke har fått dem av noen andre her inne da.

 

Ha en fortsatt fin ferie:))

Link to comment
Share on other sites

Har brukt 243 en stund, og er meget fornøyd. Var heldig å fikk tak i Vapen tidningen nr 3, 2008, der det var en stor test av kuler i nettopp 243win. Best i test var faktisk 100grains Norma Oryx. Ladd med 44 grains MRP, og totallengde på 66mm, fikk de en presisjon på 19mm i testgeværet. Skal prøve den til høsten. Ellers kan jeg anbefale 55 grns Nosler BT til bever, men de gir gjennomskudd på rev.

Lykke til med hjemmeladning...

Link to comment
Share on other sites

Har brukt 243 en stund, og er meget fornøyd. Var heldig å fikk tak i Vapen tidningen nr 3, 2008, der det var en stor test av kuler i nettopp 243win. Best i test var faktisk 100grains Norma Oryx. Ladd med 44 grains MRP, og totallengde på 66mm, fikk de en presisjon på 19mm i testgeværet. Skal prøve den til høsten. Ellers kan jeg anbefale 55 grns Nosler BT til bever, men de gir gjennomskudd på rev.

Lykke til med hjemmeladning...

 

Takker for hjelpen. Har dog kjøpt meg barnes-x så får forsøke det først. Om det ikke skulle gi ønsket samling blir det vel å prøve Oryx som blir neste steg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...