Jump to content

Steyr Tactical Elite?


dirdal

Recommended Posts

Jeg har lillebroren, Steyr Scout. Forsjellen ligger jo i at Tactical Elite har lengre og tyngre pipe, picatinnyskinne (istedenfor Waver), og justerbar kinnstøtte og rekylpute. Jeg vil vel derfor tro at erfaringene med Scout vil være tildels relevante. (låsekassa er vel den samme, og det gjelder også stokken og magasiner.)

 

Presisjonen i Scout'en er særdeles bra, og jeg vil vel tro at Eliten er enda bedre.

Stokken synes jeg er veldig behagelig, og 'riktig' å holde. I tugangspunktet var jeg litt skeptisk til såpass smalt pistolgrep, men dette passer meg meget bra.

Avtrekket er helt fantastisk (synes jeg). Og slyttstykkegangen er overlegen alt annet jeg har vært borti. (jeg har sluttstykke med 'tactical' hevearmkule, altså samme som på Elite).

Magasinene er solide og gode, og mater helt perfekt. Det er flush reimfester på begge sider av våpenet, og UIT-skinne på undersiden av fortreet, så man kan fint bruke f.eks Harris tofot el.l.

Hvis jeg skal sette fingeren på noe som helst av negativ karakter, så er det følgende:

-Flip-up siktene er av plast og ikke særlig robuste. Dette er uansett ikke overførbart til Elite, da denne ikke har disse siktene.

-Jeg har opplevt at rekylen i våpenet har medført at reservemagasinet har falt ut av stokken.

-To-foten føles ganske plastikk-aktig og svak. Men, den gjør en god nok jobb, og er uovertruffen når man skal pusse våpenet. Særlig 'i felt'. (den har altså aldri feilet for meg, og funker fint når det er alt annet enn hardt underlag som betong etc.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...