Jump to content

Min første 45 ACP ladning


Kåre

Recommended Posts

Startet nettopp med hjemmelading og etter å ha lest ladeboken 2 ganger bind til bind og spesielle tema både 3 og 4 ganger, så satt jeg igjen med en ferdig ladet 45 patron med kun 1 tanke i hodet

 

Hva F er det jeg gjør... er denne OK? hvordan vet jeg om den er???

 

 

Lade data

Hylse: en gangs skutt (i min egen pistol) GFL

Kule: Berry`s 185gr FP

Krutt: 5,8gr VV N320

Tennhette: Federal LP

OAL: 31,6mm

 

 

hvordan ser dette ut?

 

og krymp? etter hva jeg forstår så kammrer 45ACP på hylsemunningen, så jeg har svært lite krymp (hva sier folket? bør det være markant krymp)

Link to comment
Share on other sites

Ser helt greit ut ift ladedata. Du kan sikkert gå ned mot 5grs N320 med den kula. Det viktige er dog at det fungerer ok m mating ol.

En 45 ACP skal ha "taper crimp" - en forsiktig innklemming av hylsa i svak vinkel mot hylsa.

Revolverpatroner benytter "roll crinp" en radial krymp(ruller innover i kulas krymperille)

 

Hvis du krymper for mye kamrer ikke pistolpatronen riktig, akkurat som du sier.

 

Lykke til videre!

 

M

Link to comment
Share on other sites

Ta ut pipa fra pistolen - så har du en ok tolk. Sammenlign med hvordan en fanrikk rullet patron kamrer.

 

Jeg startet å lade 45acp lenge før internett, og jeg har prøvd alle tenkelige feil. Min erfaring er at 45 er et "tilgivende" kaliber å lade til, så det går sikkert fint. Nå for tiden føles det litt som jeg skyter for å få nye tomhylser til lading...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...