Jump to content

30.06 Nosler accubond


wildshot

Recommended Posts

Lurer på om noen har noen erfaringer med nosler accubond i 165grs kontra 180grs (30.06) som uniersalkule.

Har tidligere brukt "spesialkuler" til forskjellig vilt, men de siste 3 åra har jeg brukt kun 180grs accubond ladet med 58grs N160 i min tikka T3.

Har gode erfaringer med presisjon, ekspansjon på forskjellige hold og dybdevirkning i dyr (elg).

Har skutt en rekke vilt med 180grs accubond, blandt annet 13 elg uten å finne igjenn mange kuler.

 

Lurer på å bytte til 165grs for å få en kule med lavere BC høyere hastighet og bedre langholdsegenskaper.

Har noen erfaringer med 165grs accubond?

T3 og 165grs accubond?

Dybdevirkning i elg 165grs kontra 180grs????

Gode ladninger med 165grs accubond?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har laget en ladning med 165 grains Accubond for 14 dager siden. Den har en hastighet på 875 m/s og har tette samlinger. Dette i løp på 53cm og lyddemper. Krutt N550

 

Om de.tte interesserer, deler jeg ladedata som brukes på eget ansvar - dataene ligger også på Robsoft.

 

Min hensikt er å bruke den som snauflate ammo. Jeg har lest meg opp på erfaringer de har med denne i USA på elk og moose. Hva jeg leste styrket min tro på denne kombinasjonen. Det gjenstår å prøve denne på vilt

 

Med vennlig hilsen Langlo

Link to comment
Share on other sites

Har sett noen slakt fra en 338 accubond... så ut som en håndgranat hadde gått av :lol:

 

Hehe, ja men det er i 338:) Har skutt endel dyr med 180grs accubond og syntes ikke det har vært verken mye bedre eller mye dårligere en mye annet hva kjøttødleggelse angår:) Å litt svinn må man jo regne med:p

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...