Jump to content

Ny camo jaktdress?


ScooterEngan

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle kjøpe meg vind og vanntette turklær med camo.

Her er noen jeg har sett på:

 

Swedteam Dakota Hardwoods Green jaktdress

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=1724

Pris: 4690,-

 

Sasta Mehto Camo Sett

http://www.abcfritid.no/produkt/sasta-mehto-camo-sett

Pris: 4900,-

 

JahtiJakt PREMIUM Camo- pakke

http://www.abcfritid.no/produkt/jahtijakt-premium-camo-pakke

Pris: 2990,-

 

Swedteam Fagerhult dress

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/jaktklaer/jakt-turdresser/fagerhult-dress-1070546

Pris: 1999,-

 

Flere forslag?

Hvilken bør jeg velge?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke erfaring med alle de, men kjøpte en Sasta-dress for to sesonger siden. Brukt på fugljakt og elgjakt. Er veldig godt fornøyd med den. Har vært gjennom et par billigere varianter, og Sastaen er klart den beste av type Gore-tex jeg har hatt.

Link to comment
Share on other sites

Da tror jeg at jeg går får sastaen :wink:

 

EDIT:

Ser at de selger den pakken for 4900,-

Men buksen koster 1390,- og jakken 1600,-

Er det noe forskjell om jeg kjøper pakken eller bukse og jakke hver for seg, koster jo da bare 3000,-

Litt rart at de selger de hver for seg for så mye billigere....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Spets og Mork, jeg ser dere bruker Sasta Metho Camo. Lurer på om den har god armlengde i L ev. XL størrelse. Jegeren til Magasinet f.eks. er vel kort for meg, og i forhold til forhold til bl.a. Bergans og Norrøna. Ser ut som den mangler lomme til radio, har dere en god løsning på dette? Fint om dere gidder informere litt :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker ikke Metho Camo, men Apaja tror jeg det må være. Det står ikke noe på den, og den ble kjøpt litt på impuls så jeg husker ikke helt.

 

Angående armlengde så er faktisk den bittelitt snau. Det holder akkurat i størrelse 54 for meg, og jeg er ikke akkurat lang i armene.

 

Da det gjelder radiolomme så mangler det også på min. Nå bruker jeg ikke så mye radio i min jakt, men Astroen er jo alltid med. Den har jeg i "skrålommen" på brystkassa. Med kort antenne funker det fint, med lang antenne hadde det nok vært litt plagsomt. De dagene jeg er på elgjakt blir det i hovedsak postsitting (desverre) og da finner man seg en løsning på radioplassering uansett. Da jeg gikk med hund brukte jeg ei annen og tynnere jakke med radiolomme.

Link to comment
Share on other sites

Hei Spets, akkurat. Jeg er 190cm. med lange armer, og vil ikke gjøre den feilen å kjøpe noe for snaut igjen. Tror str. 54 er det jeg ev. må gå for også.

F.eks Bergans har armlengde nok for meg også i str. 52. Jeg er også mest postsitter på elgjakt. Ok, finner vel en løsning fo radioen ja. Div. seler har jeg ikke prøvd enda. :) Hei Mork, dressen ser fin ut, og får inntrykk av god kvalitet etter å lest litt på nett. Det blir litt å spare framfor Norrøna, litt mindre redd for å svi hull. Camo mønsteret ser fint ut selv om jeg ikke er så opptatt av dette. Fint med din løsning til radioen. Håper den er lang nok i str. 54. Har tenkt på bluetooth, men syns det er for nytt, og vel dyrt enda. :) Takk for svar.

Link to comment
Share on other sites

Ikke alle produkter med Gore Tex er gode. Min erfaring er at man er helt avhengig av en god impregnerning for at Gore Tex'en skal "virke". Hvis impregneringen er borte/slitt vekk, - og det regner skikkelig -, så vil ytterstoffet på plagget trekke inn vann. Membranen som ligger innenfor (Gore Tex'en) vil dermed miste pusteegenskapene, kodens dannes og du blir klissvåt etter 15 minutter. Kjedelig. Jeg husker jeg satt på post med buksa som et pølseskinn over lårene, våt som fy. Jeg tror jeg jeg hadde kommet bedre ut av det med en standard feltbukse i bomull og poncho.

Norrøna ville ikke anbefale meg noe impregneringsmiddel, men nå har jeg kjøpt et produkt som jeg ser frem til å prøve.

 

Forøvrig er Gore Tex stivt. Bråker betydelig mer enn f.eks bomull.

 

Hva er deres erfaring?

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du med at gore tex er stivt, gore er en membran, hva ytterstoffet og den innerste ligningen er laget av er jo det som bestemmer støynivå. Det finnes mange støysvake dresser med gore tex.

 

Sent from my GT-I9100 using Xparent ICS Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Skal sjekke i kveld. Mener passforma er god. Er lang, og føler ikke at ermene blir kort.

Ang. radiolomme kommer jeg tilbake med info.

 

Til 3K er det nok noe av det beste du kan få.

 

Har XL.

Er 196 cm. Normal armlengde vil jeg tro. Jakka har meget god lengde på ermene.

Er ei radiolomme på venstre side av glidelåsen. Lomma har vertikal glidelås og passer fint til en jaktradio.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ser XXL har denne Sasta Metho-dressen til salgs i ei reklameavis de sendte ut.

På nettsiden koster altså jakka 4990 og buksa 2899. Da snakker vi nesten 8K.

Kjenner jeg ble mer fornøyd med tilbudet jeg slo til på til 3K......

Link to comment
Share on other sites

Ser XXL har denne Sasta Metho-dressen til salgs i ei reklameavis de sendte ut.

På nettsiden koster altså jakka 4990 og buksa 2899. Da snakker vi nesten 8K.

Kjenner jeg ble mer fornøyd med tilbudet jeg slo til på til 3K......

 

Så det jeg også, trudde der var får hele settet, men det var det ikke.

Fikk det også for 3k. Var visst lagertømming, de får ikke inn sasta igjen.

Link to comment
Share on other sites

har den sasta jakken, kjøpte først L, da det er det jeg som regel bruker, men den var aaaltfor stor!

Armlengda var ok, men var altfor mye stoff rundt kroppen. Og en GT jakke med for mye stoff er ikke så hensiktsmessig :)

Så kjøpte den på nytt i M, noe som var en mye bedre størrelse for meg. Er 185 høy, og forholdsvis kraftig/bred over skuldrene (ikke for å skryte på meg noe altså) :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...