Jump to content

Sabatti Model 90. 6.5X55SE


WinchesterM94

Recommended Posts

Etter en lade økt i varmen endte jeg opp med mye oppsop av diverseladninger. Jeg brukte opp små bokser og det jeg hadde av 6.5kuler. Det ble noen hundre patroner kan man si :roll:

 

Ladet noen patroner med 130grain Norma Dimondline kuler.

Ladet noen med noen 100grain Sierra Varmintkuler.

Ladet noen med ei ukjent 140grain FMJ kule.

Ladet noen med 140grain Hornady Interlock.

Og noen ble ladet med 120grain Partizan HPBT kuler.

 

Siden jeg er så heldig og bor på bygda og har mulighet til og skyte litt på tomta mi. Har en 75meter bane med stor jordvold som kulestopp. Dette er fint og ha da man forsker på nye ladninger da man kan lade 3skudd og kronografere og teste presisjonen før man lader mere.

 

Brukte lang tid og ladet og testet til jeg ble fornøyd med alle ladningene mine. Børsa ble pusset og fikk kjølt seg ned mellom hver serie.(Børsa gir ikke treffpunktendring mellom pusset og upusset løp.)

 

Det som overrasket meg i dag når ladningene skulle brukes på banen(100meter) Der så jeg att alle ladningene hadde samme treffpunkt og ingen serier over 30mm.(Brukte en kikkert med maks 9x)

 

Så nå kan jeg kose meg med velskytende ammo i 6.5X55 ut året og neste år. Til hva jeg måtte ønske og skyte på 8)

Link to comment
Share on other sites

Nå skyter jeg sjeldent vilt over 150meter..Men jeg skal nok prøve påå 200meter også bare for og ha gjordt det..Men har ikke orket det i varmen. :oops:

 

På de avstander over 100meter er det kun FMJ kula og Interbonden jeg blir prøven tenker jeg siden de er de som skal brukes til div jakt. 100grain Sierra skal jeg nok bruke på hold opptil 120meter kansje. Resten er til papp skyting(trening og jaktfelt)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...