Jump to content

S&W 686 Fjærer


jarex

Recommended Posts

Har idag en S&W 686 Tunet av Kåre Gårder (Bakeren) Jobben er veldig god den, men syntes att revolveren er litt hard og trekke opp inntil man når avtrekkstopperen, flere som har reagert på det samme, har prøvd og slakke fjæra til hanen men da får jeg ofte klikk på Federal knall.

 

Det jeg vet Kåre har bytta er den fjæra som sitter inni revolveren "rebound sping" tror jeg den heter, hammerfjæra er orginal fra 80 tallet eller noe slikt.

 

Noen tips til og løse dette?

Link to comment
Share on other sites

Med en slik avtrekksjobb skifter en ofte ut tennstiften med en litt lengre for å kompensere for svakere fjær/ kortere hanefall. Dette inbiller jeg meg at Kåre har tatt høyde for. Om så er det hardere hovedfjær som gjelder.

 

Mvh Vidar

Link to comment
Share on other sites

Dreid! (slipt tenker jeg) av på hanen? en 686 har vel løs tennål og ikke hane med tennål? (Som t.d. 586 har). Det er ikke at hanen er lettet/eller bobbet (fjernet hane sporen) du mener?

 

Der er så vidt jeg vet 3 fabrikater av fjærer å få.

org S&W (aner ikke hvem som produserer disse).

Wolf.

Wilson (Takk El Gringo).

 

Wolf og det andre merket har forskjellig vekt oppbygging, der det ene blir jamnt tyngre hele veien, mens det andre blir tyngre for så å bli lettere mot slutten. (Smak og behag).

Org fjærene bruker enkelte å tune ved å ta av de litt på sidene (sliper halvmåneformede "hakk" i hver side av hane fjæren).

 

Utsliping av org fjær er vel det jeg har inntrykk av er det beste (om man får det til).

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Min har hane med tennål i akkurat som 586, gammel traver dette, jeg forstod på bakeren han hadde satt tønna litt tilbake og slipt\dreid ned hanen så den slo litt lengre inn.

 

Har kjent på andre 686 revolvere der det omtrent ikke er motstand før man treffer trykkpunktet, problemet med min er att det er tungt og dra opp til trykkpunkt og derfor må jeg stille opp trykkpunktet for og ikke dra den over.

Link to comment
Share on other sites

Min har hane med tennål i akkurat som 586, gammel traver dette, jeg forstod på bakeren han hadde satt tønna litt tilbake og slipt\dreid ned hanen så den slo litt lengre inn.

 

Har kjent på andre 686 revolvere der det omtrent ikke er motstand før man treffer trykkpunktet, problemet med min er att det er tungt og dra opp til trykkpunkt og derfor må jeg stille opp trykkpunktet for og ikke dra den over.

Så vidt jeg har kjent, er S&W med hane tyngre enn med løs tennål (har en 586 selv med samme syken tiltross for heftig laborering med fjærer, 686en min er derimot en Norèn nytelse :wink: ).

Link to comment
Share on other sites

Leverte Revolven fra meg på Stevne idag til en som viste hva som var feil så får den reparert :)

 

Hvorfor konfererte du ikke med Baker`n og ev returnerte den til han for utbedring :?:

 

Dårlig gjort å sette han i et dårlig lys uten å gi han en sjans til å rette opp en ev tabbe.

Link to comment
Share on other sites

Leverte Revolven fra meg på Stevne idag til en som viste hva som var feil så får den reparert :)

 

Hvorfor konfererte du ikke med Baker`n og ev returnerte den til han for utbedring :?:

 

Dårlig gjort å sette han i et dårlig lys uten å gi han en sjans til å rette opp en ev tabbe.

 

Jeg oppfattet det ikke som at Kåre vart satt i dårlig lys, DA avtrekk er så mye personlige meninger rundt at det ikke alltid kan lastes en smed:-)

 

Jeg byttet rebound spring også, hadde større innvirkning på SA avtrekk enn på DA.

 

 

Mvh Vidar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...