Jump to content

Tips til jakt til billig/økonomi jakt i England??


bjohal

Recommended Posts

Sitter å leser jaktberetninger fra nært og fjernt til øyet blir stort og vått (mens lommeboken stikker av).

 

Har søkt meg rundt her og andre nettsteder og ser at det koster mye å dra på jaktturer. Ofte drar flybilletter prisen opp, samt ekstra her og der... Ønsker ikke å dra på jakt og ikke vite hva det koster før ETTER dyret er felt.

 

Men så tenker jeg...herfra kan jeg fly til England (London) for noen få hundrelapper t/r hvis jeg kan planlegge litt fremover. B&B koster ikke mange kroner så de "administrative" kostnader kan kneppes ganske langt ned.

Finner en mengde tilbydere av div. stalkings på nett til noe varierende priser, men faktisk temmelig like nivå ser jeg. Men så er det å finne den "rette" da... Nok a de som har blitt lurt tenker jeg.

 

Så spørsmålet er da om det er noen her inne på dette eminente forum som har tips til billig jakt på hjortedyr hos naboene våre på andre siden av fjorden her??

 

Jeg er ikke opptatt av trofe jakt men jaktopplevelsen i seg selv. Er det noen som har tips?

Link to comment
Share on other sites

Husk at Ryanair ikke frakter våpen, og derfor er utelukket med mindre du får leid/lånt våpen der borte.

Du kan fly direkte til UK med Norwegian (Edinburgh) eller SAS (Manchester), og minsker da muligheten for at jaktvåpnet ditt ender oppi et annet land enn deg.

 

Det finnes massevis av rimelig overnatting i UK, vi bor normalt på en gård som har bygd 2 utleieleiligheter i en gammel låve.

 

Ut fra egen erfaring er det lettere å finne rimelig bukkejakt i Skottland enn i England.

Link to comment
Share on other sites

Ok, at Ryanair ikke frakter vpn var et skudd for baugen:(

men lånevpn burde vel gå greit, ser det er mange som tilbyr dette...

 

Har sendt Mail til et par stk i Skottland som er hyppig nevnt her på forumet men har ikke fått svar.

Er innpasset i "kretsene" der borte slik som her? At man må kjenne de rette ellers er det ikke tjangs?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...