Jump to content

Dakota 76 Traveler


Anders

Recommended Posts

Noen erfaringer med Dakotas takedown rifler?

Hvem er importør? Trodde det var Grimstad Jakt og Fiske, men har fått inntrykk av at den butikken er under avvikling..

 

Har en stund lurt på en traveler (Safari eller African) med to løp.. .375 H&H og .300 H&H.. Burde være et bortimot komplett safarisett (med unntak av noe kraftigere for de hardhudede)..

 

Alle innspill mottas med takk!

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å være gledesdreper men kan du leve med elendig presisjon og treffpunktforandringer når du deler den er Dakota tingen. Finnes ikke finere børse men det hjelper ikke spør du meg. Men for all del, kan ha forandret seg siden jeg var borte i de!!!!

Link to comment
Share on other sites

Av de få Dakota riflene jeg har skutt med (3-4 stk?), så har alle vært ganske dårlig mht presisjon, og disse var ikke Travler varianten. Jeg tviler på at Travler er noe bedre...

 

Atpåtil syns jeg Dakota har vært svært overpriset. Ihvertfall i Norge. Men de kan være pene å se på. :)

Link to comment
Share on other sites

8) vi kan ta en tur på banen og teste presisjon en dag da eirikd?

 

Ingen regel uten unntak. :wink:

 

Men det er ikke akkuratt noe ukjent at uvanlig mange Dakota jaktrifler er litt mangelfulle når det kommer til presisjon. Det skal heller ikke så mye til for å finne ut at dette er noe ganske mange rundt i verden har opplevd. Men som sagt, ingen regel uten unntak, og det er hygglig å høre at din (Longbow?) går som den burde. :)

Link to comment
Share on other sites

Godt at jeg har flaks av og til :wink: Jeg har 3 stk våpen fra Dakota arms, men jeg kan ikke kjenne meg igjen i dere beskrivelser. Nå er jeg langt fra en god skytter, men jeg kan ikke si at presisjonen er dårlig på det jeg skyter med de. Men som sagt så kan det være at jeg er veldig heldig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Takk for tilbakemeldinger. Var innom Jakt og Friluft i ferien og titta litt på de de hadde inne. Pistolgrepet passet langt fra mine hender, og da blir det vel mye med rundt 60 lapper syns jeg.. :) Presisjon er dessuten veldig viktig. Men har aldri hørt så mye om dårlig presisjon i Dakota jeg. Trodde de var godt bygget, om enn overpriset..

Jeg har en S&L rifle. En av gutta på J&F kunne fortelle at det antakelig kom løp til den, kamret for den nye .375 Ruger patronen. Tror jeg legger de andre planene litt på is og kikker nærmere på dette etterhvert..

 

Takk igjen!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Må bare si at jeg har sett presisjonen i en dakota. i 3006. sykt bra.

 

men det er forskjell på 5 å 3 skudd.! :wink:

 

forøvrig er dakota min drømmerifle!! flotteste rifla som er å få på markede. (min mening)

de kan være litt dyre det skal jeg være enig i. men ,pene? JA! presisjon. ?? ja den er der den å.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...