Jump to content

Bul Storm tennstift.Hjelp!


magnumlars

Recommended Posts

Skulle skyte mitt første stevne med Bul`en i går og då tok dævelskapet å streika. Såg i alle fal fort at det ikkje vart so mykje som eit merke i tennhettene, so det var nok bere å konstatere at tennstiften hadde tatt kvelden.

 

Er det nokon som veit kvar ein kan få tak i ein slik? evt om ein kan nytte tennstift frå cz 75 eller ein eller anna tanfryktlio?

Link to comment
Share on other sites

plukk sleiden/toppen fra pitolen, og titt inni, fra undersiden. på den ene siden, ca under siktet, skal det finnes en run dings som kan dyttes inn, og som fjærer ut igjen.

hvis du dytter denne inn, skal tennstiften kunne dyttes inn i sleiden med en spiss gjenstand bakfra- og hvis du får den til å stikke ut foran i støtbunnen, er det antagelig ikke hos tennstiften feilen ligger.

jeg har sett en norinco cz kopi som ikke smalt fordi tennstempelsikringen ikke ble koblet ut før avtrekkeren falt, og en tanfoglio med sammme problemet, men det kan sikkert være andre årsaker til ai pistolen din ikke virker- men det er like greit å sjekke.

alt dette med forbehold om at pistolen din har tennstempelsikring!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

kan desverre ikke hjelpe.

fikset engang en norinco nz75 som led av lignende problem, men husker ikke i detalj hva som var løsningen.

mulig tennstiften har slått i tennstifsikringen og most seg fast.

tennstiften skal vel normalt stikke ca to mm ut av tennstiftstopplata bak på pistolen, og kunne dyttes inn om tennstiftsikringen dyttes inn først, for så å trekke ned stopplaten, hvorpå du kan ta ut tennstiften. nå bør det være mulig å lure ut sikringen. om det er sånn det er satt sammen eller ikke husker jeg faktisk ikke, norincoen jeg henviser til var ikke min.

de cz75ene jeg har eid har ike hatt denne dævelskapen, så jeg har ikke god nok erfaring til å kunne gi deg noen kur uten å se problemet foran meg. du blir nok nødt til å plukke og lirke litt for å få det fra hverandre, men slikt er normalt ganske logisk oppbygd om du tar deg tid til å studere delenes funksjon.

du bruker kanskje pistolen i IPSC production og er avhengig av at sikringen forblir i pistolen for å ikke skyte standard?

hvis ikke ville jeg hivd ut sikringen først som sist, før den skaper mere trøbbel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...